Witam serdecznie.
Mam obiekt stworzony w 3D Max. Sciągłem z netu przykładową klasę, pozwalającą na załadowanie tego obiektu do apletu. Niestety nie działa. Jestem początkującym twórcą w Javie i dopiero poznaję ten język dlatego proszę o pomoc. Ewentualnie jakieś tutki, w jaki sposób mógłbym załadować obiekt z 3D Maxa do apletu Javy
Oto kod
import com.sun.j3d.loaders.objectfile.ObjectFile;
import com.sun.j3d.loaders.ParsingErrorException;
import com.sun.j3d.loaders.IncorrectFormatException;
import com.sun.j3d.loaders.Scene;
import com.mnstarfire.loaders3d.Inspector3DS;
import java.applet.Applet;
import javax.media.j3d.*;
import javax.vecmath.*;
import java.io.*;
import java.applet.Applet;
import java.awt.BorderLayout;
import java.awt.event.*;
import java.awt.GraphicsConfiguration;
import com.sun.j3d.utils.applet.MainFrame;
import com.sun.j3d.utils.geometry.ColorCube;
import com.sun.j3d.utils.geometry.Sphere;
import com.sun.j3d.utils.universe.*;
import javax.swing.*;
public class Loader extends Applet
{
public BranchGroup createSceneGraph()
{
BranchGroup objRoot = new BranchGroup();
Inspector3DS loader = new Inspector3DS("D:\folder\plik.3DS");
loader.parseIt(); // process the file
loader.setDetail(9);
loader.setLogging(true);
loader.setTextureLightingOn();
//loader.setCreaseAngle(1.0);
TransformGroup theModel = loader.getModel();
theModel.setCapability(TransformGroup.ALLOW_TRANSFORM_WRITE);
objRoot.addChild(theModel);
return objRoot;
}
public Loader()
{
setLayout(new BorderLayout());
GraphicsConfiguration config = SimpleUniverse.getPreferredConfiguration();
Canvas3D c = new Canvas3D(config);
add(c);
SimpleUniverse u = new SimpleUniverse(c);
u.getViewingPlatform().setNominalViewingTransform();
BranchGroup scene = createSceneGraph();
u.addBranchGraph(scene);
}
public static void main(String[] args)
{
new MainFrame(new Loader(), 256, 256);
}
}
Z góry dzięki za wszelaką pomoc