[java] problem z wykonaniem funkcji

Cześć,

od jakiegoś czasu próbuję coś stworzyć na Androida.

Zrobiłem sobie prostą gierkę. teraz chcę ją ulepszyć ale żeby nie mieć bałaganu postanowiłem ją “rozłożyć” na poszczególne funkcje…

Dokładnie mam problem z tym:

//ładowanie obrazków (jak zobaczymy później, ta funckja wykonuje się tylko raz)

public void loadImages(){

    	Bitmap _tor = BitmapFactory.decodeResource(getResources(), R.drawable.tor);

        Bitmap _zawczerw = BitmapFactory.decodeResource(getResources(), R.drawable.zaw);

    }

@Override

    public void onDraw(Canvas canvas) {

        if(_tor == null) {

        loadImages(); //WCZYTYWANIE FUNKCJI

        }

        gracz();

        // TODO Zrobić resztę graczy

        canvas.drawColor(Color.BLACK);

        if(_tor != null){ //SPRAWDZANIE CZY ORAZEK ISTNIEJE

        canvas.drawBitmap(_zawczerw, posZawCzerwX, posZawCzerwY, null);

        canvas.drawBitmap(_tor, 0, 0, null);

        }

        paint.setColor(Color.YELLOW);

        paint.setTextSize(25);

        canvas.drawText("gsbafguiabgf", 50, 50, paint);

    }

Mianowicie chodzi o to że to co jest w funkcji loadImages nie chce się wczytać. Gdy wstawię kod z funkcji do onDraw, wszstko działa ale jak zamiast tego wstawię " loadImages();", obrazki się nie wyświetlają.

Czy coś robię źle z funkcjami?

Z góry dzięki!

W metodzie loadImages tworzysz tymczasowe obiekty ale w ani ich nie zwracasz ani nie przypisujesz do pół klasy (czy _tor i _zawczerw to pola?).

czyli co mam robić?

EDIT:

Dzięki. Coś zmęczony chyba jestem :stuck_out_tongue:

Nie mam większego doświadczenia z Javą, ale o ile _tor i _zawczerw to pola (tak wnioskuję z kodu) to po prostu

public void loadImages(){

        _tor = BitmapFactory.decodeResource(getResources(), R.drawable.tor);

       _zawczerw = BitmapFactory.decodeResource(getResources(), R.drawable.zaw);

    }

Czyli zapis do pół, a nie tymczasowych zmiennych w zakresie metody.