Cześć,
od jakiegoś czasu próbuję coś stworzyć na Androida.
Zrobiłem sobie prostą gierkę. teraz chcę ją ulepszyć ale żeby nie mieć bałaganu postanowiłem ją “rozłożyć” na poszczególne funkcje…
Dokładnie mam problem z tym:
//ładowanie obrazków (jak zobaczymy później, ta funckja wykonuje się tylko raz)
public void loadImages(){
Bitmap _tor = BitmapFactory.decodeResource(getResources(), R.drawable.tor);
Bitmap _zawczerw = BitmapFactory.decodeResource(getResources(), R.drawable.zaw);
}
@Override
public void onDraw(Canvas canvas) {
if(_tor == null) {
loadImages(); //WCZYTYWANIE FUNKCJI
}
gracz();
// TODO Zrobić resztę graczy
canvas.drawColor(Color.BLACK);
if(_tor != null){ //SPRAWDZANIE CZY ORAZEK ISTNIEJE
canvas.drawBitmap(_zawczerw, posZawCzerwX, posZawCzerwY, null);
canvas.drawBitmap(_tor, 0, 0, null);
}
paint.setColor(Color.YELLOW);
paint.setTextSize(25);
canvas.drawText("gsbafguiabgf", 50, 50, paint);
}
Mianowicie chodzi o to że to co jest w funkcji loadImages nie chce się wczytać. Gdy wstawię kod z funkcji do onDraw, wszstko działa ale jak zamiast tego wstawię " loadImages();", obrazki się nie wyświetlają.
Czy coś robię źle z funkcjami?
Z góry dzięki!