witam,
mam pytanie. chcialbym stworzyc aplikacje w javie, ktora moglaby byc wyswietlana na stronie www.
wiec, jaki program i biblioteki musze zainstalowac? znacie dobre poradniki?
z gory dzieki.
ps: przepraszam za brak pl znakow…
witam,
mam pytanie. chcialbym stworzyc aplikacje w javie, ktora moglaby byc wyswietlana na stronie www.
wiec, jaki program i biblioteki musze zainstalowac? znacie dobre poradniki?
z gory dzieki.
ps: przepraszam za brak pl znakow…
Tworzysz aplety.
Polecam NetBeansa (oczywiście JDK też musisz zainstalować).
Biblioteki dodatkowe nie są potrzebne - Java ma już w sobie wszystko czego potrzebujesz do prostych programów.
na youtube jest mnóstwo video-tutoriali
a mam jeszcze takie pytanie.
na tej stronie w zakładce Rysowanie grafik jest taki kod:
import java.applet.*;
import java.awt.*;
public
class Test extends Applet
{
public void paint (Graphics gDC)
{
Image img;
img = getImage(getDocumentBase(), "foto.jpg");
gDC.drawImage(img, 0, 0, this);
}
}
I tu mam pytanie: do którego folderu wrzuca się te grafiki? Bo nie mogę wyświetlić mojego obrazka. Foldery w projekcie: build, nbproject, test i src (projekt w NetBeans) I czy tym sposobem można wyświetlać także obrazki z internetu? EDIT: ktoś mi może powiedzieć dlaczego jak w tym aplecie klikam to zmienna się nie zmienia? Dokładnie ta aplikacja to zegar który co sekundę zmienia kolor. Po kilknięciu chciałem żeby przestał i został przy kolorze na którym został zatrzymany. Niestety klikam i kolory nadal się zmieniają
import javax.swing.JApplet;
import java.awt.*;
import java.util.*;
import java.awt.event.*;
public class MojAplet extends JApplet implements MouseListener
{
int r;
int g;
int b;
private Color butterscotch = new Color(255, 204, 102); // ustawiamy sobie kolor
private String lastTime = ""; //obiekt String o zmiennej lastTime o wartości ""
Rectangle rect;
String zmienkolor = "TAK";
public void init() //inicjalizacja
{
setBackground(Color.black); //ustawienie koloru tła na czarny
rect = new Rectangle(30, 30, 400, 50);
}
public void paint(Graphics screen)
{
Graphics2D screen2D = (Graphics2D)screen;
Font type = new Font("Monospaced", Font.BOLD, 20); //ustawiamy czcionkę dla zegarka
screen2D.setFont(type); //czcionka (type) przypisywana do zegarka
GregorianCalendar day = new GregorianCalendar(); //kalendarz gregoriański
String time = day.getTime().toString(); // metoda gettime zwraca date i czas
screen2D.setColor(Color.black);
screen2D.drawString(lastTime, 55, 55);
screen2D.setColor(butterscotch);
screen2D.drawString(time,55, 55);
screen2D.drawString(zmienkolor, 70, 70);
screen.drawRect(30, 30, 400, 50);
try
{
Thread.sleep(1000); // metoda powoduje że program "śpi" przez sekundę (1000milisekund)
} catch (InterruptedException e) {}
if(zmienkolor == "TAK"){
r = (int)(255*Math.random());
g = (int)(255*Math.random());
b = (int)(255*Math.random());
}
butterscotch = new Color(r,g,b);
lastTime = time;
repaint(); //przerysowanie
}
public void mouseClicked(MouseEvent evt)
{
zmienkolor = "NIE";
repaint();
}
public void mouseExited(MouseEvent evt) {}
public void mousePressed(MouseEvent evt) {}
public void mouseEntered(MouseEvent evt) {}
public void mouseReleased(MouseEvent evt) {}
}
Witam,
Jeżeli chodzi o tworzenie aplikacji, proponuję ten kurs:
http://www.ementor.pl/szkolenia/program … vvkUje?a=3
Ponad 9 godzin materiału! W przeciwieństwie do filmików na YouTubie oferuje on teorię i praktykę na wysokim poziomie. Wszystko dostępne jest online. Szczerze polecam! 8)
do jara wszystko wrzucasz (w projekcie to folder src) i ładujesz przez getResource (znajdziesz na necie)