[java] tworzenie aplikacji na strony www

witam,

mam pytanie. chcialbym stworzyc aplikacje w javie, ktora moglaby byc wyswietlana na stronie www.

wiec, jaki program i biblioteki musze zainstalowac? znacie dobre poradniki?

z gory dzieki.

ps: przepraszam za brak pl znakow…

Tworzysz aplety.

Polecam NetBeansa (oczywiście JDK też musisz zainstalować).

Biblioteki dodatkowe nie są potrzebne - Java ma już w sobie wszystko czego potrzebujesz do prostych programów.

na youtube jest mnóstwo video-tutoriali

a mam jeszcze takie pytanie.

na tej stronie w zakładce Rysowanie grafik jest taki kod:

import java.applet.*;

import java.awt.*;


public

class Test extends Applet

{

public void paint (Graphics gDC)

	{

	Image img;

	img = getImage(getDocumentBase(), "foto.jpg");

	gDC.drawImage(img, 0, 0, this);

	}

}

I tu mam pytanie: do którego folderu wrzuca się te grafiki? Bo nie mogę wyświetlić mojego obrazka. Foldery w projekcie: build, nbproject, test i src (projekt w NetBeans) I czy tym sposobem można wyświetlać także obrazki z internetu? EDIT: ktoś mi może powiedzieć dlaczego jak w tym aplecie klikam to zmienna się nie zmienia? Dokładnie ta aplikacja to zegar który co sekundę zmienia kolor. Po kilknięciu chciałem żeby przestał i został przy kolorze na którym został zatrzymany. Niestety klikam i kolory nadal się zmieniają :frowning:

import javax.swing.JApplet;

import java.awt.*;

import java.util.*;

import java.awt.event.*;


public class MojAplet extends JApplet implements MouseListener

{

int r;

int g;

int b;

private Color butterscotch = new Color(255, 204, 102); // ustawiamy sobie kolor

private String lastTime = ""; //obiekt String o zmiennej lastTime o wartości ""

Rectangle rect;

String zmienkolor = "TAK";

        public void init() //inicjalizacja

        {

                setBackground(Color.black); //ustawienie koloru tła na czarny

                rect = new Rectangle(30, 30, 400, 50);

        }




        public void paint(Graphics screen)

        {

                Graphics2D screen2D = (Graphics2D)screen;

                Font type = new Font("Monospaced", Font.BOLD, 20); //ustawiamy czcionkę dla zegarka

                screen2D.setFont(type); //czcionka (type) przypisywana do zegarka

                GregorianCalendar day = new GregorianCalendar(); //kalendarz gregoriański

                String time = day.getTime().toString(); // metoda gettime zwraca date i czas

                screen2D.setColor(Color.black);

                screen2D.drawString(lastTime, 55, 55);


                screen2D.setColor(butterscotch);

                screen2D.drawString(time,55, 55);


                screen2D.drawString(zmienkolor, 70, 70);


                screen.drawRect(30, 30, 400, 50);


                try

                {

                        Thread.sleep(1000); // metoda powoduje że program "śpi" przez sekundę (1000milisekund)

                } catch (InterruptedException e) {}

                if(zmienkolor == "TAK"){

                    r = (int)(255*Math.random());

                    g = (int)(255*Math.random());

                    b = (int)(255*Math.random());

                }


                butterscotch = new Color(r,g,b);

        lastTime = time;

        repaint(); //przerysowanie

        }


        public void mouseClicked(MouseEvent evt)

         {

            zmienkolor = "NIE";

            repaint();

         }

        public void mouseExited(MouseEvent evt) {}

        public void mousePressed(MouseEvent evt) {}

        public void mouseEntered(MouseEvent evt) {}

        public void mouseReleased(MouseEvent evt) {}

}

Witam,

Jeżeli chodzi o tworzenie aplikacji, proponuję ten kurs:

http://www.ementor.pl/szkolenia/program … vvkUje?a=3

Ponad 9 godzin materiału! W przeciwieństwie do filmików na YouTubie oferuje on teorię i praktykę na wysokim poziomie. Wszystko dostępne jest online. Szczerze polecam! 8)

do jara wszystko wrzucasz (w projekcie to folder src) i ładujesz przez getResource (znajdziesz na necie)