Niestety nie mogłem nigdzie znaleźć, więc zwracam się tutaj o pomoc.
Mianowicie jeden z komputerów nie widzi drukarki w sieci. Drukarka, ani pozostałe komputery nie odpowiadają mu na pingi, jednak na problematycznym laptopie, sam internet działa bez zarzutów.
A teraz szczegóły sieci i sprzętu:
Jestem podłączony do większej sieci, w której każde urządzenie jest zarejestrowane po MACu i ma stały adres IP.
Laptop, który nie widzi drukarki posiada system Windows 8.1 Pro x64 i jest podpięty na kablu bezpośrednio do gniazdka w ścianie(nie znam szczegółów jak jest zbudowana dalsza część sieci).
Do drugiego gniazdka jest wpięty router, który działa w trybie AP(z wyłączonym przydziałem adresów DHCP). Do niego za pomocą WiFi są podpięte 3 urządzenia:
Może to być po prostu błędna konfiguracja administratora. Jeśli sterownik to umożliwia, podmień MAC na ten, na którym działa i jeśli zadziała, to na 99% w sieci jest filtrowanie pakietów. Poza tym sprawdź czy urządzenia są w tej samej podsieci, jeśli sieć jest podzielona na VLANy to może to być albo problem z routingiem (możliwe, że gniazdka są podpięte do innych VLANów), albo ACL blokują dostęp do innych podsieci.
Odświeżę temat, bo nadal nie znalazłem rozwiązania. Podpięcie zbuntowanego komputera do routera, z którego korzystają dwa inne komputery oraz drukarka nic nie pomogła i nadal wzajemna komunikacja jest niemożliwa.
Na pewno w sieci występuje jakaś filtracja, ponieważ identyfikacja użytkownika odbywa się po adresie MAC. Jego zmiana spowodowałaby działanie sieci w trybie “gościa” z wieloma ograniczeniami, w tym transferu. Po prostu dziwne jest, że przez kilka miesięcy coś działa, a potem nagle przestaje.
Konfiguracja sieciowa sprawnego komputera: IP 192.168.81.211 Maska podsieci: 255.255.240.0 Brama domyślna 192.168.80.1 Serwer DHCP 192.168.80.2 Serwer DNS 192.168.80.2
Konfiguracja sieciowa zbuntowanego komputera: IP 192.168.80.63, reszta jak wyżej - bez zmian.
Adres IP jest przypisany na stałe i jest powiązany z adresem MAC karty sieciowej.