Jestem nowy w Manjaro. Co zrobić by mieć dużo aplikacji w Octopi/Pacman?

Hej. Miałem przejściowe przygody z wieloma dystrybucjami ale nigdy żaden nie sprostał moim oczekiwaniom. Trafiłem teraz na Manjaro. Chciałbym zadać pytania które pozwolą mi skonfigurować ten system tak by mi odpowiadał. Mam wiedzę w zakresie informatyki, jednak Linuxa nigdy dłużej nie używałem.

Co mam zrobić aby mieć dostępne powszechne oprogramowanie za pośrednictwem Octopi lub Pacman? Posiadam obie te aplikacje zainstalowane, robiłem update systemu, update bazy danych. Mimo to wpisanie w Octopi czy Pacman “Vivaldi” czy “Franz” kończy się brakiem wyników.

Żeby było jasne, zanim założę wątek sam próbuję godzinę czy dwie, przekopałem już różne źródła i ciągle trafiam na yaourt, ale on raczej już nie występuje w repo Manjaro z tego co wiem.

Zależy mi na tym by dodać takie repozytoria by zawsze gdy będę potrzebował jakiejś znanej aplikacji, bym mógł bez godziny szukania zainstalować ją z Pacmana czy Octopi. W tej chwili akurat szukam Franz i Vivaldi ale używam bardzo szerokiej gamy aplikacji stąd zależy mi na dodaniu uniwersalnych repo. Proszę o wsparcie i wołam również @anon41799040

Poza tematem pozwolę sobie dopisać inne pytania:

  1. Czy czymś szkodzi dodanie nadmiernej ilości repozytoriów? Logicznie rzecz biorąc jak dodam wszystkie znane repo to zawsze znajdę to czego potrzebuję w Octopi.
  2. Czy możecie polecić jakieś dobre multikomunikatory na Linux? Chodzi o obsługę Messenger, Skype, Telegram, Whatsapp, GG. Na Win10 używałem Franz, może na Linuxa jest lepsza alternatywa do wypróbowania?
  3. Jak mogę zmienić czas zablokowania komputera? Ciężko mi to znaleźć w Manjaro.

W ustawieniach Octopi masz zakładkę AUR albo taką pozycję “check updates from AUR”?

Chciałem pobrać obraz Manjaro Xfce do sprawdzenia, ale zwątpiłem jak pokazało 2 h 49 minut… :stuck_out_tongue_winking_eye:

Mi pobierało godzinkę.

Mam zaznaczone repo AUR ale i tak nie znajduje mi nic ciekawego…