Język programowania gier

Witam! Ostatnio się zastanawiałem jaki język programowania jest najczęsciej używany do pisania gier. C++, Delphi, Pascal czy jeszcze jakiś inny?

A jeżeli byłby to np. C++ to czy byłby to C++ którym się tworzy takie aplikacje:

c1ud9.png

Czy byłby to C++ to tworzenia tego typu aplikacji:

delphi1ve4.png

Czy może jeszcze jakiś inny? :slight_smile:

THX!

C++, to C++. Nie ma podziału(CLI/C++ to wg Wikipedii inny język). W C++ da się zrobić większość rzeczy(jak nie wszystkie) tylko trzeba wiedzieć jakiej biblioteki użyć.

W branży gier prym wiedzie C++ i jak na razie nie zanosi się by było inaczej(D nie ma “pleców”).

Hmmm no ale żeby wyświetlić Hello World w aplikacji konsolowej trzeba napisać

cout << "Hello World";

A w aplikacji okienkowej czegoś takiego nie można napisac aby wyświetlic taki napis w porogramie, trzeba pisać coś innego. I dlatego myśle że jest jakiś taki podział na aplikacje takie i takie.

Podział aplikacji jest, ale nie ma podziału języka(C++) na konsolowy i okienkowy.

Yhm, czyli chodzi tutaj tylko o wykorzystywanie innych bibliotek kiedy się pisze program konsolowy lub okienkowy?

Tylko i wyłącznie. Jedynie języki skryptowe(typy bash, sh, cmd) nie mają możliwości pisania aplikacji okienkowych.

Liero było ostatnim podrywem pascala :smiley: Stare dobre czasy :wink: