Kabel podłączony, a internetu niema


(Bartekbartek2002) #1

Witam otóż mam problem z internetem bo kabel (który pochodzi z klatki) jest podłączony do komputera, a internetu niema. Może coś z ustawieniami ?


(Agatonster) #2

Smolax

Proszę zapoznać się z tematem i poprawić tytuł tematu na konkretny, mówiący o problemie. W celu dokonania zaleconej korekty proszę użyć przycisku Edytuj, umieszczonego w prawym dolnym rogu swojego posta, następnie opcji Użyj pełnego edytora, znajdującej się pod edytowanym postem.

Zignorowanie zalecenia będzie skutkowało przeniesieniem tematu do Kosza.


(j24) #3

Przy tak wyczerpującym opisie trudno coś konkretnego ustalić ale:

Co to za kabel RJ45 (kabel sieciowy) a może telefoniczny.?

Jeżeli sieciowy to włożyłeś do karty sieciowej więc co to za dostawca internetowy - można przypuszczać że potrzebne nazwa użytkownika i hasło

Jeżeli telefoniczny to gdzie go włożyłeś?? - potrzebny modem bądź ruter a jak go na siłę włożyłeś do karty sieciowej to gwarantowane że nie zadziała.


#4

Sterowniki do karty sieciowej zainstalowane? Karta włączona?


(roobal) #5

Uruchom wiersz poleceń i podaj wyniki poniższych poleceń :arrow: http://forum.dobreprogramy.pl/kopiowanie-wynikow-polecen-wiersza-polecen-windows-t499881.html

ping localhost
ipconfig /all
route print

Wyniki wszystkich poleceń wklej w tagu code (możesz użyć przycisku z ikonką dwóch nawiasów ostrokątnych na pasku narzędzi edytora postu) lub na stronę http://wklej.org i podaj tu tylko link.


(Bartekbartek2002) #6

Sterowniki są. Karta (która pochodzi z płyty głównej) włączona.

To nie jest telefoniczny kabel prosto z klatki (taka większa wtyczka). Dostawca Jota-Net.


(kurzel131) #7

Pliki w folderze połączenia sieciowe są? przywracanie systemu robiłeś?


#8

Smolax, to teraz zrób to o co prosił kolega roobal


(Bartekbartek2002) #9

Proszę cię bardzo

LINK:http://wklej.org/hash/969582654f7/

Zrobione

Są pliki. Robiłem.


(roobal) #10

Problem jest raczej sprzętowy. Upewnij się, że kabel nie jest uszkodzony, np. poprzez obejrzenie go czy nie jest gdzieś osłonka nie jest uszkodzona, np. przycięta lub zgniecona. Sprawdź czy wtyczka kabla nie jest uszkodzona, nie ma luzów i jest prawidłowo zarobiona (patrz zdjęcie). Jak podłączysz kabel pod kartę, zobacz czy świecą się zielone diody.


(Bartekbartek2002) #11

Kabel nie jest uszkodzony. Wtyczka też nie. Tak ci powiem jak zauważyłem ostatnio bo (nie dawno byli) informatycy to oni coś w ustawieniach robili karty sieciowej, ale nadal nie działało tylko jak załączyli coś tam to świeciła się ale jedna dioda. To może coś w ustawieniach trzeba ??


(MrQ) #12

 

Sądzę, że najlepiej wezwać tych “informatyków” żeby naprawili to co zepsuli :slight_smile:


(Bartekbartek2002) #13

Hehe. Dobrze postaram się ich wezwać i napisze potem czy działa wszystko :slight_smile:


(roobal) #14

To jak, ustawiali coś i dalej nie działało? Po tym jak coś nagrzebali, uruchamiałeś ponownie komputer czy może tylko usypiałeś? Masz może inny komputer w domu albo jakiś router?


(Bartekbartek2002) #15

Nie


(roobal) #16

Jak masz możliwość sprawdź na innej karcie sieciowej, bo to jednak może być problem sprzętowy.


(Bartekbartek2002) #17

Sprawdziłem i to samo ;p


(roobal) #18

Dowiedz się czy nie masz czasem statycznie przypisać IP. Jeśli IP jest przypisywane automatycznie lub dynamicznie, to zresetuj stos TCP/IP poniższymi poleceniami. Jeśli i to nie pomoże, to problem zgłaszaj dostawcy, bo widocznie wida leży po jego stronie.

netsh winsock reset
netsh int ip reset

I uruchom ponownie komputer.