Kablówka (modem),router i dwa komputery (bezprzewodowo)?

Edycja - ten post był na forum od kilku dni, ale warunki się zmieniły, więc go edytuję.

Witam,

Jestem laikiem w temacie sieci, a mam potrzebę jedną utworzyć. Mianowicie chodzi mi o to, że jest Internet z kablówki podłączony do jednego komputera i chodzi o to, by (posiadając router!) podłączyć drugi komputer bezprzewodowo tak, aby na obu komputerach (laptopach) można było korzystać z Internetu.

Jeżeli ktoś zechciałby mi wytłumaczyć tę kwestię, proszę łopatologicznie (np. jakie poustawiać bramy domyślne, itd.), gdzie jaki kabel wcisnąć. :smiley:

Model routera to Edimax BR-6204Wg, modem Motorola SB5101E-CN.

PS. Czy może mieć znaczenie, jeżeli ISP stosuje zabezpieczenie sieci ze względu na adres MAC karty sieciowej? Da się wtedy podłączyć poprzez router drugi komputer z inną kartą sieciową?

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

podaj parametry jakie otrzymałeś od dostawcy internetu oraz model routera

Oba komputery możesz podłączyć przez router, będą mogły one działać zarówno równolegle jak i samodzielnie.

W tym celu:

Kable z obu sieciówek z komputerów podłączasz do routera, router natomiast podłączasz do kabla od internetu.

W obu komputerach wchodzisz w:

start > panel sterowania > połączenia sieciowe > konfiguruj sieć w domu i małej firmie > ten komputer łączy się przez lokalną bramę > wpisujesz w obu komputerach taką samą nazwę grupy roboczej > dalej…dalej > na koncu instalacji wybierz opcję ‘poprostu zakończ kreatora nie potrzebuje uruchamiać go na innych komputerach’, wyłącz zaporę systemu windows i powinno hulać :slight_smile:

Jak będę znał parametry tej sieci (bo to nie u mnie), to napiszę…

Jeszcze mam pytanie - gadałem z kolegą i mi mówił, żebym zrobił w ten sposób, by wejść w ustawienia routera, sklonować do routera adres MAC oraz ustawić DHCP. Co sądzicie o tym pomyśle? :smiley: