Kaka Rozdzielczość, kolor plakatu 2x2m

Musze zrobic reklame gazety wymiary 2mx2m z resztą na screenie.

6db2c268ac552233.jpg

Jak narazie jestem początkujący i nie ma pojęcia jak a ma byc tego rozdzielczość, by było w miare wyraziste, jaki tryb koloru wiem tylko że ma być kolorowe i będzie wisieć wysoko na ścianie.

wystarczy 150 dpi czyli 150 inch/cm kolor cmyk

Rozdzielczość i tryb koloru wybiera się w zależności od urządzenia drukującego. W przypadku np. drukarki laserowej - wystarczy rozdzielczość rzędu 100-120 dpi, w przypadku druku - 150-300 dpi (w przypadku używania jednostek piksele/cm - podziel wartości przez 2,5).

W jakim trybie - RGB czy CMYK - drukuje Twoje urządzenie wyjściowe, znajdziesz w instrukcji. To samo tyczy profilu koloru.

Napisz coś więcej, to i więcej będzie Ci można poradzić.

sory pixels/inch

@MOHI - skąd wiesz, na czym będzie drukowana ta reklama? I o ile większa rozdzielczość obrazka nie wadzi (chyba że “waga” pliku ma znaczenie), to tryb koloru - tak.

no i mysle ze to drukujesz na ploterze najlepiej jak sie skontaktujesz z drukujacym ten plakat

Złączono Posta : 14.10.2007 (Nie) 18:11

nawski 150 dpi to wystarczajaca rozdzielczosc w kazdym przypadku druku tej wielkosci

Złączono Posta : 14.10.2007 (Nie) 18:13

no i jeszcze jedno tryb rgb to tryb tylko dla monitorow nie do druku cmyk jest wyjsciowka do druku a zeby odzwierciedlic dobrze kolory trzeba miec jeszcze monitor z kalibracja najlepiej BARCO

@MOHI - oczywiście, że 150dpi wystarczy - i to aż nadto w wielu przypadkach. Stąd było moje pytanie o urządzenie wyjściowe.

Zresztą napisałem o tym w gruncie rzeczy dlatego, żeby Koledze stawiającemu pierwsze kroki w poligrafii pewne sprawy zasygnalizować. Zresztą to bardziej wymaga postudiowania literatury przedmiotu, a nie postów.

MOHI - bój się Ty Boga! Do jednej pracy monitor Barco z kalibracją? To standard na studio graficzne, a nie amatorską (tak mi to wynika z postu Kolegi) robotę.