Kali Linux Live 2020.2 hasło i login

Witam.Zrobiłem na pendrivie Kali LinuxLive2020.2.I tu pojawił się problem.Nazwa użytkownika root ,hasło toor- zle. No to nazwa kali,hasło kali-zle. Nazwa kali,hasło toor zle i już nie ma pomysłów co wpisywać.Wie ktoś jakie jest hasło i login?

W środowisku graficznym otwórz terminal, wpisz sudo su i passwd ustalisz hasło dla root.

Jak prawdziwy wanna-be-chakier zajrzałbym do dokumentacji.

A wiesz ze patrzyłem i nic nie działa. Ale skoro nie wiesz to po co zaśmiecasz forum zbędnymi i nic nie wnoszącymi do tematu wypowiedziami? Po to żeby kogoś ośmieszyć?

Masz całkowitą rację. Nie powinienem się udzielać w tematach dotyczących narzędzi dla pentesterów. Nie znam się, nie umiem, zarobiony jestem. Przepraszam.

Dla zwykłego użytkownika: kali / kali
Root jest wyłączony, więc:
sudo su #wpisujesz kali
passwd root #ustawiasz hasło dla root
Jeżeli to jest przeszkodą dla Ciebie to weź na początek coś dla początkujących :stuck_out_tongue:

1 polubienie

Co sudo su? To jest obraz Live.Pojawia sie ekranstartowy z oknami haslo i uzytkownik.Wiec gdzie mam wpiasac sudu su?Bo z tego cowiem to wpisuje sie to w terminalu.

Skoro nie możesz się zalogować nawet na zwykłego użytkownika (kali:kali), to pewnie coś poszło nie tak przy tworzeniu obrazu. Spróbuj zrobić pendrive jeszcze raz rozpoczynając od ponownego pobrania obrazu z sieci.

No dziwne bo na wczesniejszy wersjach Kali Linuxa nie mialem takiego problemu.Okspróbuje pobrac jeszcze raz i zrobic na nowo pendriva

:see_no_evil::hear_no_evil:

Możesz po prostu sprawdzić, czy pasuje do poprawnej sumy kontrolnej, patrząc na oba oczy.

Począwszy od Kali 2020.1 , nie ma już konta superużytkownika, a domyślnym użytkownikiem jest teraz standardowy, nieuprzywilejowany użytkownik. Do tej pory użytkownicy logowali się do systemu za pomocą użytkownika „root” i hasła „toor”. W Kali Linux 2020.1 zarówno domyślnym użytkownikiem, jak i hasłem będzie „ kali

nazwa użytkownika: kali

hasło: kali