Witam.Zrobiłem na pendrivie Kali LinuxLive2020.2.I tu pojawił się problem.Nazwa użytkownika root ,hasło toor- zle. No to nazwa kali,hasło kali-zle. Nazwa kali,hasło toor zle i już nie ma pomysłów co wpisywać.Wie ktoś jakie jest hasło i login?
W środowisku graficznym otwórz terminal, wpisz sudo su i passwd ustalisz hasło dla root.
Jak prawdziwy wanna-be-chakier zajrzałbym do dokumentacji.
A wiesz ze patrzyłem i nic nie działa. Ale skoro nie wiesz to po co zaśmiecasz forum zbędnymi i nic nie wnoszącymi do tematu wypowiedziami? Po to żeby kogoś ośmieszyć?
Masz całkowitą rację. Nie powinienem się udzielać w tematach dotyczących narzędzi dla pentesterów. Nie znam się, nie umiem, zarobiony jestem. Przepraszam.
Dla zwykłego użytkownika: kali / kali
Root jest wyłączony, więc:
sudo su
#wpisujesz kali
passwd root
#ustawiasz hasło dla root
Jeżeli to jest przeszkodą dla Ciebie to weź na początek coś dla początkujących
Co sudo su? To jest obraz Live.Pojawia sie ekranstartowy z oknami haslo i uzytkownik.Wiec gdzie mam wpiasac sudu su?Bo z tego cowiem to wpisuje sie to w terminalu.
Skoro nie możesz się zalogować nawet na zwykłego użytkownika (kali:kali), to pewnie coś poszło nie tak przy tworzeniu obrazu. Spróbuj zrobić pendrive jeszcze raz rozpoczynając od ponownego pobrania obrazu z sieci.
No dziwne bo na wczesniejszy wersjach Kali Linuxa nie mialem takiego problemu.Okspróbuje pobrac jeszcze raz i zrobic na nowo pendriva
Możesz po prostu sprawdzić, czy pasuje do poprawnej sumy kontrolnej, patrząc na oba oczy.
Począwszy od Kali 2020.1 , nie ma już konta superużytkownika, a domyślnym użytkownikiem jest teraz standardowy, nieuprzywilejowany użytkownik. Do tej pory użytkownicy logowali się do systemu za pomocą użytkownika „root” i hasła „toor”. W Kali Linux 2020.1 zarówno domyślnym użytkownikiem, jak i hasłem będzie „ kali ”
nazwa użytkownika: kali
hasło: kali
kali linux nieprawidłowe hasło root toor dla wersji 2020.1
Jeśli zamiast tego chcesz użyć roota, jak to zrobić: