Kilka tygodni temu pytałem tutaj o to, w czym stworzyć projekt na uczelnię.
Podjąłem decyzję, że użyję biblioteki Qt i dedykowanego dla niej środowiska Qt Creator.
Teraz pytanie - czy macie jakieś praktyczne rady jak się do tego wszystkiego zabrać? To mój pierwszy okienkowy projekt, więc kompletnie nie mam doświadczenia.
Od czego zacząć? Jak podzielić ten projekt na klasy? Mam taki pomysł, aby stworzyć osobną klasę dla stosu, osobną dla przekształcania wyrażenia na ONP, i klasę dziedziczącą z tej przekształcającej obliczają wyrażenie w ONP. Co myślicie o takim podziale?
I jak to jest z klasami w Qt? Funkcje itd muszę zamieniać na sloty i sygnały? Dopiero zaczynam przygodę z Qt.
Zaczął bym od konsolowej aplikacji która rozłoży Ci równanie na ONP, (na początku możesz mieć je na stałe zapisane w stringu - co ułatwi debugowanie, jak już zacznie Ci to działać, w tedy robisz okno, dajesz TextBoxy z których po prostu przekazujesz dane do swojej klasy
powinieneś mieć coś w stylu metody która przyjmuje równanie i zwraca onp
string ToONP(string równanie)
{
//your code goes here :)
}
Całe tworzenie programu okienkowego dla ONP wydaje mi się śmieszne. Używaj najprostrzej metody, zawsze, a informatyka stanie się piękna. Zatem, aplikacja tekstowa moim zdaniem najlepiej spełni zadanie. Oczywiście, nie baw się w tony klas. Zwyczajna funkcja na stosie zadziała.