Powstanie shaderów i późniejsze całkowite porzucenie fixed pipline… A wcześniej powstanie OpenGL, umożliwienie renderingu 3D (to chyba robota Cormaca?), kolorowe monitory. Naprawdę dużo tego jest, tu ci dałem takie przykłady poszukaj po googlach to znajdziesz
Tic-tac-toe, Tennis for two -> Pong, Spacewar!, coś o Magnavox Odyssey, Atari VCS, automaty Arcade: Donkey Kong, Pac Man, Space Invaders; era 8 bitowych konsol i komputerów osobistych: NES, Sega Master System, C64; 16 bitowe konsole: SNES, Genesis - gry wykorzystujące “Mode 7”, pierwsze zastosowanie DMA - “szybkie” gry w stylu Sonic The Hedgehog; pierwsze kroki w 3D - Wolf3D, Doom; 32 bitowe konsole z dedykowanymi układami do generowania grafiki 3D - PS1, Saturn, N64 - Grand Turismo, Colin McRae Rally, Golden Eye; pojawienie się akceleratorów Voodoo na PC - Quake, NFS2SE; 6 generacja konsol(PS2, Gamecube, Xbox) - Shadow of The Collosus, Grand Turismo 4, Halo; no i najnowszy crap
Poczytaj o Catacomb Abbys - grafika chyba 16 kolorów,Wolfenstein 3D, - pierwsza gra pseudo 3D - bitmapy nie modele 3D i Doomie 1,2 - próbkowanie liniowe,następnym kamieniem był Quake,gdzie już nie udawano 3D za pomocą płaskich bitmap,tu już wszystko było trójwymiarowe,tak że potrzebowało co najmniej Pentium i 16 MB ram,to w Quake pierwszy raz można było się płynnie rozglądać.
Wyścigi
Stary lotus na Amigę,potem kolejne wersje Need for Speed’a na PC - pierwsze nie potrzebowały akceleratora grafiki
Dalej taki wynalazek jak wolumetryczne światła - Doom 3,FPS w ciemnych przestrzeniach
Gry Piłkarskie
Znów pierwsze wersje Fify na PC od 96 roku do teraz na YouTube to jest - zwróć uwagę na modele piłkarzy.
Rosła złożoność modeli 3D np. w Quake model podobno składał się ze 100 do 200 wielokątów,w obecnych grach jest to nawet 2000 wielokątów.
Największy skok był w latach 96,97 - wprowadzenie pierwszych akceleratorów 3D łączonych jeszcze wtedy z kartami 2D,wreście model statku kosmicznego w grze nie wyglądał jak 1000 pikseli.
Tutaj można wspomnieć o silniku Unreal Engine 3 - Gears of War na X360 (dzięki któremu nomen-omen grafika na tej konsoli jakoś wygląda); pierwszym Crysisie, który w maksymalnych ustawieniach, do tej pory ciśnie siódme poty z nowych kart graficznych. I na tym w zasadzie można zakończyć, bo nic się nie zmieniło od tamtego czasu (a to już 5 lat!)