Kamienie milowe w grafice gier komputerowych

Witam!

Robie projekt o ewolucji grafiki gier komputerowych.

Chce to zrobic dajac przyklady grafiki gier komputerowych ktore rzucily nowe swiatlo na temat grafiki.

Tylko ze mam problem ze znalezieniem takowych gier. Jak sam jestem graczem kazualowym to nie bardzo wiem ktore gry sa tutaj najlepsze.

Wiec:

Jakie waszym zdaniem sa kamienie milowe jesli chodzi o grafike w grach komputerowych.

Powstanie shaderów i późniejsze całkowite porzucenie fixed pipline… A wcześniej powstanie OpenGL, umożliwienie renderingu 3D (to chyba robota Cormaca?), kolorowe monitory. Naprawdę dużo tego jest, tu ci dałem takie przykłady poszukaj po googlach to znajdziesz :slight_smile:

Z tym ze potrzebuje konkretnych przykladow z gier ^^’’

Tic-tac-toe, Tennis for two -> Pong, Spacewar!, coś o Magnavox Odyssey, Atari VCS, automaty Arcade: Donkey Kong, Pac Man, Space Invaders; era 8 bitowych konsol i komputerów osobistych: NES, Sega Master System, C64; 16 bitowe konsole: SNES, Genesis - gry wykorzystujące “Mode 7”, pierwsze zastosowanie DMA - “szybkie” gry w stylu Sonic The Hedgehog; pierwsze kroki w 3D - Wolf3D, Doom; 32 bitowe konsole z dedykowanymi układami do generowania grafiki 3D - PS1, Saturn, N64 - Grand Turismo, Colin McRae Rally, Golden Eye; pojawienie się akceleratorów Voodoo na PC - Quake, NFS2SE; 6 generacja konsol(PS2, Gamecube, Xbox) - Shadow of The Collosus, Grand Turismo 4, Halo; no i najnowszy crap

No to powinieneś chyba zacząć od początku. Czyli od interfejsu, który umożliwił komunikację z komputerem pozwalającą na granie, bez tego nie było by żadnych gier. http://gry.gadzetomania.pl/2008/11/10/retro-pierwsza-gra-na-swiecie

Poczytaj o Catacomb Abbys - grafika chyba 16 kolorów,Wolfenstein 3D, - pierwsza gra pseudo 3D - bitmapy nie modele 3D i Doomie 1,2 - próbkowanie liniowe,następnym kamieniem był Quake,gdzie już nie udawano 3D za pomocą płaskich bitmap,tu już wszystko było trójwymiarowe,tak że potrzebowało co najmniej Pentium i 16 MB ram,to w Quake pierwszy raz można było się płynnie rozglądać.

Wyścigi

Stary lotus na Amigę,potem kolejne wersje Need for Speed’a na PC - pierwsze nie potrzebowały akceleratora grafiki

Dalej taki wynalazek jak wolumetryczne światła - Doom 3,FPS w ciemnych przestrzeniach

Gry Piłkarskie

Znów pierwsze wersje Fify na PC od 96 roku do teraz na YouTube to jest - zwróć uwagę na modele piłkarzy.

Rosła złożoność modeli 3D np. w Quake model podobno składał się ze 100 do 200 wielokątów,w obecnych grach jest to nawet 2000 wielokątów.

Największy skok był w latach 96,97 - wprowadzenie pierwszych akceleratorów 3D łączonych jeszcze wtedy z kartami 2D,wreście model statku kosmicznego w grze nie wyglądał jak 1000 pikseli.

Tutaj można wspomnieć o silniku Unreal Engine 3 - Gears of War na X360 (dzięki któremu nomen-omen grafika na tej konsoli jakoś wygląda); pierwszym Crysisie, który w maksymalnych ustawieniach, do tej pory ciśnie siódme poty z nowych kart graficznych. I na tym w zasadzie można zakończyć, bo nic się nie zmieniło od tamtego czasu (a to już 5 lat!) :wink:

Pamięta ktoś jeszcze, co to były voxele? Imo warto zawrzeć w pracy. No i to, że za grafikę pierwszych gier służył oscyloskop.

Co do voxeli - wartą wspomnienia grą jest Outcast