Karaoke na komputerze - sprzęt

Witam.

 

Zastanawiałem się, czy wrzucić tutaj, czy do kategorii “wybór sprzętu”, ale ostatecznie zdecydowałem się na ten dział, z racji szerokości tematu ;).

 

Na wstępie powiem, że w temacie jestem raczej zielony, stąd też potrzebuję nieco informacji.

 

Chciałbym przystosować swojego laptopa do robienia właściwie dwóch pokrewnych rzeczy:

  1. do śpiewania karaoke “na żywo” z możliwością zapisu owego śpiewu na dysku;

  2. do  nagrywania partii wokalnych/instrumentalnych do ich późniejszej obróbki…

 

Głównie rozchodzi się o pozyskanie odpowiedniego sprzętu i oprogramowania, ale też instrukcji jak to wszystko skompletować i podłączyć tak, żeby działało.

 

 

Obecnie posiadam laptopa (stary złom - ASUS K52D z jakąś tam podstawową kartą dźwiękową)… I od tego właściwie chciałbym zacząć - wiem, że istnieją różnego rodzaju zewnętrzne karty dźwiękowe (np. pod USB.) - Opłaca się? Dają radę? A może nie potrzeba, wystarczy to, co posiadam obecnie?

Planuję zakup mikrofonu (będzie to raczej mikrofon dynamiczny) no i właśnie… Jak to jest z jego podłączeniem? Bo mikrofony zwykle jak zauważyłem sprzedają z różnymi dziwnymi złączami :smiley: (inne niż jack 3,5). Gdzieś tam dokopałem się do informacji, że do tego typu rzeczy przydałoby się urządzenie zwane mikserem. Faktycznie jest niezbędny? Jakie koszta czegoś sensownego? Jak to to się właściwie podłącza i używa? :smiley: A może wystarczy przejściówka pod 3,5mm i z głowy? :wink:

Przechodząc dalej - do oprogramowania… Zacząłem się zajmować robieniem muzyki w FL Studio 11 i właśnie na potrzeby owej muzyki chciałbym zgrywać partie instrumentalne i wokalne. Rozumiem, że do tego jak i do karaoke potrzebny jest dokładnie taki sam sprzęt?

No i kwestia ostatnia - oprogramowanie do karaoke - słyszałem o programie KaraFun. Dobry? Nada się? Znacie inne, lepsze?

Przepraszam za lekką chaotyczność wypowiedzi, ale póki co w taki sam chaos mam w głowie odnośnie całego tego sprzętu audio ;).