Karta dźwiękowa a prędkość działania komputera

Dokładnie chodzi mi o to, że mam zintegrowaną karte dźwiękową no i nie jestem z niej zbyt zadowolony. Moje pytanie jest takie-czy zakup karty dżwiękowej w jakiś sposób obciąży (a może przyspieszy) działanie komputera?

Proszę także o radę- która bedzie najlepsza?

PS:Nie jestem znawca muzyki i nie szukam hardcorowo drogich kart :stuck_out_tongue:

Obciąży w zasadzie w jednym przypadku. Gdy efekty EAX będą obsługiwane programowo.

W 90% użytkowania kart dźwiękowych w warunkach i potrzebach domowych … nie obciąży komputera a raczej jego moc …

Kupujesz nową dzwiękówkę … a stara wyłączasz w BIOSie i cieszysz się lepszym dzwiękiem … :slight_smile:

Potem też dużo zależy od głośników :slight_smile:

Właściwie to zintegrowana karta muzyczna bardziej obciąża procesor niż osobny układ.

Generalnie przyspieszy (na karcie będzie dedykowany procesor dźwięku, który odciąży procesor komputera), ale mnimalnie, praktycznie nieodczuwalnie.

Co do karty - wybierz jakiegoś zgodnego z Vistą (nawet jeśli nie masz tego systemu) Sound Blastera.

aha, dzieki:)a czy Sound Blaster Audigy SE jest odpowiedni?

Tak, odpowiedni - są do niego sterowniki pod Vistę. Z tym że specjaliści twierdzą, że Audigy SE to stuningowana SB Live, ale ja bym się tym nie przejmował. Do typowych zastosowań będzie wystarczająca. A jakość dźwięku będzie o wiele lepsza niż z najlepszego Realteka, a nawet HD Audio Azalia (która dobra jest ponoć tylko jeśli dźwięk jest wyprowadzany cyfrowo). Ja mam HDA na płycie GigaByte’a i moja stara analogowa SB Live! gra znacznie lepiej.

Karta dźwiękowa nie zintegrowana w zasadzie obciąży ci tylko pamięć ram gdyż będą działać od niej procesy w tle.

ja wiem na własnym przykładzie karty XFI .

To nie trzeba instalować “procesów”, wystarczą (jak u mnie) same sterowniki.

No tak jak się nie korzysta z dołączonego oprogramowania :slight_smile: