Karta graficzna - czy można wyciągnąć

(Piotrg6a) #1

Witam, jestem zielony w hardware komputera.

Jestem ciekaw, czy mogę wyciągnąć kartę graficzną, jeżeli jest uszkodzona i nie działa poprawnie - przeszkadza mi ona, gdyż nie mogę ustawić większej rozdzielczości w "Rozdzielczość ekranu" niż 800x600 - kiedyś się dało, ale raczej wtedy karta była sprawna.

Czy jeśli odłączę ją, będę mógł bez problemu podłączyć monitor pod wejście na płycie głównej i czy będzie ekran działać - także czy będę mógł korzystać bez problemu z komputera?

Dziękuję za pomoc, pozdrawiam:)

(fiesta) #2

W biosie trzeba będzie raczej przestawić przy zintegrowanej grafice na Enabled.

(Piotrg6a) #3

a gdzie dokładnie ta opcja jest?

jakaś zakładka / wskazówka.. :smiley:

(ADR1991) #4

Albo automatycznie zintegrowana włączy się po wyjęciu tej uszkodzonej.

(Piotrg6a) #5

Dobrze, dziękuje:)

Jutro postaram się wyciągnąć i sprawdzić, jak coś się odezwę..

tylko jest problem z pokrywą - jak pokrywę z zatrzaskiem otworzyć?

śruby są - bez problemu z tym sobie poradziłem, ale otworzenie blokuje prawdopodobnie jakiś zatrzask..

jakiś pomysł na to macie? czy mam to otworzyć siłą..

(WolfX) #6
  1. To stacjonarny, tak?

2. Jeżeli tak, to zrób zdjęcie tym zatrzaskom / podaj model komputera (pospolite składaki zatrzasków nie miały raczej)

3. Zanim wyjmiesz tę kartę, to powiedz, czy nie miałeś ostatnio formata, i czy zainstalowałeś sterowniki do grafiki?

(Piotrg6a) #7
  1. Tak

2. problem w tym, że ich nic nie widać… gdy odkręcę śruby, to tylko jakby dół pokrywy był przyklejony czymś jak próbuję wysunąć - chyba że w inny sposób tą pokrywę się otwiera…

3. instalowałem sterowaniki, ale z powodu zmiany rozdzielczości na 640x460 (coś takiego) i zmiany kolorów na 4bitowe przywracałem system do stanu wcześniejszego, formata dawno nie było (nie może być bezpośrednią przyczyną problemu)

Dobrze, poradziłem sobie, wszystko działa.