Karta graficzna do konwertowania formatów wideo

Ostatnio często zmieniam formaty plików wideo. Czasami do przemielenia jest 20GB X formatu na Y format.
Posiadam ramyKingston HyperFury 2x8GB oraz i7-6700. Chciałbym fo tego dokupić karte graficzną do 500zł aby filmy szybciej “zmieniały swoje formaty”.

Ktoś ma dla mnie jakieś ptopozycje ? Czytałem kto lepszy Nvidia czy Radeon, niestety różne testy różnie pokazywały i postanowiłem napisać tutaj.

W ogóle czy będzie duża różnica dodając grafikę za 500zł ? W gry nie gram od razu “mówię” :wink:

Podstawowe pytanie - to jakie technologie jest w stanie wykorzystać używane przez ciebie oprogramowanie do konwersji ?
Następne pytanie - to kwestia - co oznacza dla ciebie “duża różnica” ? Czy różnica np. 1 minuty to jest coś, o co chciałbyś zawalczyć ?

OpenCL i CUDA, nie wiem co lepiej działać będzie. Ja myślałem bardziej o różnicy ≥20% w konwertowaniu ale nie znam się i nie wiem czy to realne. 1min to nic.

A dokładniej - z jakiego formatu na jaki ? Z tego co pamiętam to CUDA działa od GTX4xx ale przyrost mocy może być niewielki. Znaczący przyrost będzie dopiero od GTX960.

Napisz ile trwa u ciebie transkodowanie do innego formatu, powiedzmy wideo Full-HD jedna minuta. Pewnie około 2x krócej niż materiał. Na karcie nawet za 500 zł można mieć 10x krócej, a nie jakieś 20%.

Widziałem karty na GTX 1050 już do 500zł więc @anon47021787 nie powinno być źle ? :slight_smile:

Najczęściej chyba teraz będę jechał z AVI na Mpg (mpeg-II) a czasami i z mpg na mp4 (H.264 lub mpeg-4). Nie ma konkretnych formatów.

Plik AVI ma 20GB więc jest co mielić, dysk twardy nie pracuje wtedy pełną mocą, ale i7-6700 na wszystkich 8 wątkach jest 100%.

@anon1494722 - Obecnie nie mam jak tego sprawdzić, ale trwa to długo… jak da radę o 10 razy zmniejszyć czas konwertowania to było by SUPER !!!

Ten GTX 1050 powinien dać niezły czas, myślisz pewnie o GTX1050TI.