Karta graficzna dobra dla mojego procesora?


(Effects On Now) #1

Zamierzam jednak kupić tą kartę

http://allegro.pl/asus-oryginalny-gtx-5 ... 81608.html

tylko nie wiem czy mój procek ją ogarnie bo jest dosyć dobra jak na mój procesor

procesor podkręcony na razie do 3,5GHz ale jeszcze bede podkręcał do 3,8GHz Spokojnie

aha no i najważniejsze czy będzie mi ona pasować oraz czy bedzie lepsza niż ta

http://allegro.pl/asus-radeon-hd6770-10 ... 15245.html

Sprzęt:

Procesor:

Name Intel Pentium 5700

Code Name Wolfdale Max TDP 65W

Package Socket 775 LGA

Technology 45 nm Core Voltage 1.088 V

Specification Pentium® Dual-Core CPU E5700 3.00GHz

Family 6 Model 7 Stepping A

Ext Family 6 Ext.Model 17 Revision R0

Instrucions MMX,SSE (1,2,3, 3S), EM64T, VT-x

Ram:

Slot #1

Slot #2

DDR 3

Module Size 4096 MByter

Max Bandwidth PC3-10700H (667 MHz)

Karta Graficzna:

Nazwa: Intel® G41 Express Chipset

Producent: Intel Corporation

Typ mikroukładu: Intel® 4 Series Express Chipset Family

Typ konwertera DAC: Internal

Przybl.całk.il.pamięci: 1582 MB

Bierzący tryb ekranu 1280 x 1024 (32 bit) (75Hz)

Monitor: Rodzajowu monitor Pnp

Płyta główna:

Manufacturer: ASUSTeK Computer INC.

Model: P5G41T-M LV Rev X.0x

Chipset Intel G41 Rev. A3

Southbridge Intel 82801GB (ICH7/R) Rev. A1

LPCIO Winbond W83627DGH-P

Bios:

Brand American Megatrends Inc.

Version 0604

Date 07/22/2010

Memory:

General

Type DDR3

Size 8192 MBytes

Channels # Dual

DC Mode Symmetric

Zasilacz:

Chieftec 500W GPA-500S8


(Spectatorx) #2

Karta którą masz obecnie jest w porządku. Problemem jest stary, słaby i do tego tylko dwurdzeniowy procesor, należy go wymienić na jakieś dobre cztery rdzenie.


(Chojinka) #3

do twojego kompa wystarczy HD 4850 DDR5 za 280zł.

http://www.benchmark.pl/komparator-gpu.html


(Kargulec8) #4

Radek 6770 jest wydajniejszy od GTX 550TI. Procka wykręć na 3.8-4GHZ i nie będzie tragedii. Zbieraj forsę na jakiegoś Quada np:

http://allegro.pl/najlepszy-do-oc-core- ... 18822.html

Dołóż trochę i kup:

http://www.morele.net/karta-graficzna-a ... d5-413161/

W 4850 się nie pakuj to dobra karta ale to historia, bierz 6770 od Asusa.


(Effects On Now) #5

Coo własnie nie, procesor jest dobry podkrece go do 3,8 bedzie git chodzi mi o karte graficzną czy ta ktora kupie nie bedzie za dobra na moj procek bo przy tej karcie ktora teraz mam to gowno moge pograc w mario a nie


(Kargulec8) #6

Karta może być ograniczana przez procka ale nie dużo. Spróbuj wykręcić go na 4GHZ.


(Chojinka) #7

Wykręcony na maxa procek E5700 nie będzie w stanie wykorzystać całej mocy HD4850 DDR5! Więc jak chcesz to wywal kasę na mocniejszą kartę graficzną. Jeśli planujesz wymianę proca to nie pchaj się w stary socket 775 bo to strzał w kolano. Lepiej wywalić kase ale konkretnie (na płytę + ram + proc) i cieszyć się z dobrego zakupu dłużej albo sobie odpuścić jak kasy brak (i dozbieraj).


(Kargulec8) #8

Dlaczego ma się nie pchać Q6600 wykręcony powyżej 3GHZ to bardzo dobry procek i spokojnie uciągnąłby 6950 lub GTX 560TI.


(Spectatorx) #9

Dokładnie, w przypadku tej konfiguracji wchodzi w grę albo wymiana na mocnego core2quad albo wymiana platformy. milansura , czytając Twoje posty wniosek jest jeden: pytasz o radę, a sam wypisujesz, że wiesz lepiej.

Karta którą masz jest w porządku i jedyne co może sprawiać problemy w większości nowych gier to dwurdzeniowy procesor, do nowych gier wymagane są cztery rdzenie. W takich tytułach jak bf3, crysis 2, gta iv, metro 2033 między dwoma, trzema i czterema rdzeniami widać ogromną różnicę.

Mario o którym piszesz to chyba przeniesione zostało na cryengine 2 lub 3 :smiley:


(Michal Kolatek) #10

Nie ma czegoś takiego jak karta ograniczana przez proca, przynajmniej przy obecnych kartach i procach, coś takiego było ale jakieś 10 lat temu przy słabych procach i kartach które miały już T&L.

Masz ok 400 zł na kartę bierz 6770 do niektórych kart dokładają dodatkowo BF3

http://www.proline.pl/?n=wybranymi-prod ... a=promocje