Kupiłem kartę Samsung Evo Plus 1TB. Próbowałem ją sformatować na EXT4 - nie można było zamontować. Format partycji na EXT3 przeszedł, ale przechodzi w tryb read-only przy próbie zapisu. Po późniejszym odłączeni, fsck sygnalizuje błędy systemu plików. Wcześniej miałem kartę Kingstona 64GB, ale przechodziła czasem w stan read-only. Dowiedziałem się, że karty SD niekiedy tak się zachowują na Steam Deck-u, i jest to spowodowane niską jakością. Myślałem: Samsung to znana marka. Może to nie Sandisk, ale powinni wydawać porządny produkt. Jak sobie z tym tematem poradzić (chodzi o to, by karta działała, a w szczególności dało się zapisywać pliki)? Nie chcę zwracać, a poza tym nie mogę, bo to od osoby prywatnej (Allegro Lokalne). Ewentualnie, jakby ktoś polecił jakąś kartę o rozmiarze 1TB, która nie powinna powodować problemów.
Samsung ma bardzo dobre karty. Oczywiście musisz uważać na takie oferty i ich unikać:
A co z tą ofertą jest nie tak? To ta, której skorzystałem (chyba). Wcześniej nie zwróciłem uwagi, że jest wyliczenie, do czego się nadaje. Brakuje w nim komputerów osobistych.
Cena?
Kilka lat temu (!) widziałem na Allegro ofertę sprzedaży kart 1 TB Samsung za 100 zł za sztukę. Serio, kilka lat temu, 100 zł za kartę pamięci 1 TB?
Teraz sprawdziłem ile takie karty dziś kosztują. Samsunga nie znalazłem, nawet na oficjalnej stronie nie widzę 1TB, ale np. Sandisk tak:
No to jest podróbka. Nie ma 1TB i gubi pliki.
Trudno odróżnić oryginał od podróbek, bo jest ich pełno. Najważniejsze jest pewne źródło, a nie takie:
Może być obojętnie jaka, byle prawdziwa a nie od oszusta. A może 512 GB wystarczy?
Już kupione. Co z podróbką? Wyrzucić/sprzedać. Chętnie bym sprzedał, ale handel podrobionymi dobrami jest nielegalny.
Co kupiłeś i skąd?
Kartę możesz sprzedać o ile napiszesz, że to fejk, nie ma 1TB i że ogólnie nie polecasz.
Kartę reklamuj. Napisz sprzedawcy, że produkt jest niezgodny z opisem i nie ma 1TB.
Możesz ją sprawdzić starym (ale nadal działającym pod Windows 10) programem H2testw
Lub z DP H2testw 1.4 - dobreprogramy
Bez komentarza…
Jeśli sprzedawca nie zareaguje na próbę reklamacji to napisz mu, że zgłaszasz do oddziału Samsunga a ich prawnicy to go rozszarpią
Samsung namiętnie ściga jak ktoś mu podjada z koryta.
Gorzej jak po prostu ustawi kasację konta Allegro i e-maila.
Tutaj są informacje jakby ktoś miał podobny problem: https://konsument.gov.pl/reklamacja-rekojmia-a-gwarancja/ . Strona jest uaktualniana, ale myślę, że niewiele się zmieni. Odstąpienie od umowy już zgłosiłem. Jest na to dwa lata, w przypadku nowego produktu, lecz równocześnie do roku od momentu wykrycia wady.
Powodzenia „Genia”.
Płaciłeś kartą debetową lub kredytową za ten zakup? Jeżeli tak, to zgłaszaj do banku dyspozycję chargeback.
Zrobiłem przelew przez providera płatności.