Chciałam uruchomić internet przez zintegrowaną kartę sieciową (płyta główna msi b75a-g43) Pojawił się problem: przy podłączeniu karta-router, komputer nie widzi kabla… natomiast kiedy podłączę kabel bezpośrednio do modemu- internet działa. Nie wiem co jest, mam też osobną kartę sieciową i tam wszystko działa. Co może być źle?
Co to jest za router (nazwa i model) i jaki sposób łączysz komputer z routerem?
Router Globo GXR-300. Komputer z routerem mam połączony kablem. A router podłączony jest do modemu UPC
Jakimi kablami łączysz:
-
komputer z routerem
-
komputer z modemem
-
router z modemem?
Chodzi mi o to, czy jest to skrętka (krosowana/niekrosowana), kabel USB?
Po podłączeniu modem-router-komputer czy pokazuje się, że:
-
kabel sieciowy jest podłączony, ale nie ma dostępu do internetu,
-
czy kabel sieciowy jest odłączony?
mam 2 kable sieciowe- CAT5e, nie wiem czy prosty czy krosowany
Po podłączeniu modem-router-komputer- kabel sieciowy jest odłączony
To, że jest połączony kablem to ja wiem z pierwszego postu, tylko miałaś napisać w jaki sposób, tj. do którego portu.
Według instrukcji obsługi, twój router posiada możliwość klonowania MAC adresów. Sklonuj adres MAC twojej karty sieciowej i sprawdź czy masz dostęp do internetu. Podejrzewam, że przez router nie masz dostępu do internetu, bo nie jest dopuszczony do sieci.
Tutaj masz instrukcję obsługi, na stronie 20 masz opisane klonowanie MAC adresów http://www.opticum-multimedia.com/index … 95〈=pl
Sprawdzałaś inne porty routera? Jeśli nie wiesz jaki masz rodzaj kabla (prosty/krosowany), przyłóż do siebie obie wtyczki i sprawdź czy kolory w obu są w tej samej kolejności, jeśli w tej samej, to jest kabel prosty, jeśli w różnej, to krosowany.
Kabel prosty wygląda tak
lub tak.
Kabel krosowany wygląda tak.
Ok sprawdziłam- kable są proste. Zmieniałam porty w routerze nic to nie daje.
Modem UPC -gniazdo enthernet podłączone jest do routera do gniazda WAN. Z portu routera idzie kabel do komputera.
Na zewnętrznej karcie sieciowej wszystko działa a na tej zintegrowanej niet
Spróbuj przeinstalować i zaktualizować sterowniki do karty sieciowej oraz czipsetu. Sprawdź na innym kablu czy problem również występuje. Jak podłączysz kartę z routerem, zobacz czy diody na karcie się świecą i jakim kolorem.
Uruchom wiersz poleceń i podaj wynik poniższego polecenia kopiowanie-wynikow-polecen-wiersza-polecen-windows-t499881.html
ipconfig /all