w biurze po podłączeniu laptopa do sieci poprzez kabel karta sieciowa nie może uzyskać połączenia z internetem. Po diagnostyce wyświetla się następujący błąd:
Switch sieciowy to starszy model Surecom EP-816 VX.
Taki sam problem występuje przy bezpośrednim podłączeniu laptopa do anteny (sieć radiowa - antena ma wbudowany router).
Sprawdzałem w innych sieciach i nigdzie indziej nie było problemu, zawsze się połączył.
Czy jest to kwestia ustawień routera czy może jakiś konflikt sprzętowy? Akurat trafiłem na nie kompatybilne urządzenia?
I jeszcze jedno czy zakup jakiegoś acces point’a wifi temu zaradzi?
Jeszcze zastanawiam się nad jedną rzeczą może jakiś konflikt na poziomie MAC adresu?
Próbowałem ustawiać ręcznie, ale niestety nie pomogło.
Niestety nie znam też konfiguracji routera (tego wbudowanego w antene), ale podłączenie innego laptopa nie napotyka na taki problem i wszystko działa jak należy.
Mój jest jakimś wyjątkiem pewnie dlatego że ze szwablandii ściągany…
Sprawdź czy przypadkiem nie “wyzerował się” adres MAC karty sieciowej - kiedyś spotkałem się z takim przypadkiem, objawy były dokładnie takie, jakie opisujesz.