Karta sieciowa realtek- problem


(Wnowicz) #1

Mam połączenie z internetem za pomocą TV kablowej. Mam modem Webstar do którego podłączona jest moja karta sieciowa. Nie mogę uzyskać , ani odnowić IP. Wywala komunikat o niemożności połaczenia się z serwerem DHCP. Połączenie fizyczne z siecią jest widoczne lecz nie mogę ustanowić połaczenia internetowego. Zdarza się tak zarówno w systemie WIN98 SE oraz WIN XP. Podczas sprawdzania stanu połączenia wszystko chodzi - połączenie z siecią jest lecz adres bramki domyślnej wskazuje IP zawsze 169…itd kiedy ja potrzebuję ustanowić np. 172…itd

Przeglądarka IE SP1 lub IE SP (takich używam)

Nie wiem juz co robić? Nie pomagają odinstalowania karty i zainstalowania jej spowrotem. POMOCY


(boczi) #2

Sprawdź na innej karcie sieciowej, jak jest.


(Golden Finger) #3

Czy możesz pingować serwer dostawcy??

Spróbuj użyć reset w modemie, na tylnym panelu, najlepiej spinaczem i delikatnie wciśnij przycisk ulokowany w dziurce nad napisem Reset.

Czy masz stałe IP czy dynamiczne??

:okulary:


(Wnowicz) #4

na innej karcie np starej karcie Compaqa chodzi idealnie ale nie chodzi na karcie upiętej na płycie głównej tj. SIS -900 i nie chodzi na RLT 8139D. W obu przypadkach pod WIN XP nie można odnowić adresu IP. Połaczenie w menadżerze programów jest widoczne i niby sieć działa (tak przynajmniej jest napisane) a połączenia nie mogę niestety ustanowić.Nie dają nic komendy ipconfig /release i ipconfig /rename (powtarzam że na starej karcie compaqa wszystko chodzi idealnie). Gdzie jest problem w konfiguracji opisanych kart? Modem restartowałem i nic! To samo.


(Golden Finger) #5

Problem masz z innego powodu.

Twój dostawca ma na serwerze przypisane adresy MAC, aby nowa karta zaczęła działać musisz wyłączyć modem na kilka godzin czyli fizycznie odpiąć go z prądu.

U mnie trwa to około 4 godzin, a to dlatego, że ustawienia na serwerze są takie, że adres MAC wygasa po określonym czasie.

Przypuszczam, że i u Ciebie jest podobnie.

Jeśli chciałbyś natychmiastowo mieć zmianę adresu, dzwonisz do dostawcy i podajesz mu nowy MAC, który on ręcznie wpisuje.

:okulary:


(Wnowicz) #6

a skąd mam wziąć nowy MAC skoro jest on przypisany do modemu?


(Golden Finger) #7

Po włożeniu lub podłączeniu nowej karty, zrób tak:

Start - uruchom - cmd

Wpisz ipconfig /all

Tam będziesz miał MAC aktulnie podłączonej karty sieciowej

przy Adres fizyczny

:okulary:


(Wnowicz) #8

a jeżeli adres jest w postaci samych zer to jest ok? (bo tak jest)


(Golden Finger) #9

Nie, powinno być 6 par różnych kombinacji liczbowo literowych.

Czy na obydwu kartach masz same zera ??

:okulary:


(Wnowicz) #10

tak na obu a serwer DHCP jest wyłączony


(Golden Finger) #11

DHCP będzie wyłączony, bo nie masz połączenia z serwerem dostawcy.

Proponuję skontaktować się z dostawcą, i z nim uzgodnić działanie.

Proponuję wyłączyć modem do rana, a rano podłącz go i zobaczysz czy jest połączenie, jeśli nie będzie połączenia na nowej karcie, to wina będzie po stronie karty sieciowej.

A czy masz w biosie włączoną kartę na płycie głównej , tę sis-900 ??

:okulary:


(Wnowicz) #12

jest włączona.narazie dzięki zobaczę rano.

Złączono Posta : 31.12.2005 (Sob) 8:50

niestety, musiałem wymienić kartę sieciową na RLT 8139DL i teraz dopiero chodzi. Dziwne bo poprzednie karty były zupełnie nowe. Co do Mac adresu - kontaktowałem się z administratorem kablówki i powiedział mi że adresy kart serwer widzi dopiero za modemem, więc resetowanie modemu w celu uzyskania nowego MAC adresu chyba nie ma sensu. Cały czas jednak nie rozumię dlaczego nie mogłem uzyskać połączenia internetowego i gdzie leży problem kart sieciowych, które wcześniej opisałem (dla przypomnienia to były zupełnie nowe karty). Teraz gdy już wszystko działa odpowiedź będzie pewnie prosta - WINA KARTY SIECIOWEJ!

Ale czy…napewno:?