Kaspersky, NOD, Panda czy coś darmowego?

Witam,

Szukam dwóch antywirusów :

  1. Dla człowieka rozsądnego, który na żadne strony nie wchodzi nieznane, nie bawi się w ściąganie z jakiś cracków z ruskich stronek.

  2. Dla człowieka, który nie jest w pełni świadomy, ile taki wirus może namieszać, czasem odwiedzi link z bannera reklamowego :wink: Przydała by się mocniejsza ochrona.

Dla użytkownika #1 myślałem o czymś darmowym - avast albo avira, dla #2 myślałem hmmm… Kaspersky albo Eset. Nie wiem, czy wrzucać też firewalla, bo szczerze mówiąc na zaporach nie znam się zbytnio.

Dzięki.

Dla usera 1 Avast - nie jest taki zły jak to ludzi mówią. Dla przypadku nr 2 - Eset.

Z wymienionych NOD, z darmowych Avira; jeśli chodzi o zaporę dużo zależy jak łączysz się z netem, z darmowych ponoć PC Tools Firewall jest niezły.

Polecam http://www.dobreprogramy.pl/Norton-Anti … 12646.html zaporę comodo internet security pc tools jest już nie wspierany

Dla człowieka rozsądnego można pokusić się o nie instalowanie żadnego antyiwirusa jeśli ceni sobie szybkość działania/startu systemu to będzie to dobry wybór. Sama od pół roku nie korzystam z żadnego zabezpieczenia systemowego w Windows 7. Aby rozwiać co po niektórym wątpliwości to zrobiłam krótki teścik. Wyjęłam dysk i u znajomych którzy posiadają różne antywirusy (NOD, Kaspersky, Norton i był jakiś darmowy bodajże Avast) mój dysk okazał się czyściutki. W wolnej chwili zrobiłam jeszcze obraz dysku i na swoim komputerze zainstalowałam antywirusa Norton 2010 który nie wykrył zagrożeń. Podtrzymuję swoją tezę że antywirus nie jest konieczny pod warunkiem że zna się strony internetowe które się odwiedza oraz nie pobiera plików z nieznanego źródła wtedy można jak ja nie instalować antywirusa.

A nie do 1 września 2011r?

Bez antywirusa nie czułbym się bezpiecznie. Myślałem nad avirą albo właśnie avastem. Tymbardziej, że system to XP.

No to wybierz Avirę, sam używam i jest spox. Nie mam problemu z aktualizacjami… :]