Każdy ma stronę WWW ale dlaczego nikt o nie nie dba?

Cześć! Z racji że tworzenie stron internetowych w ogólnej definicji jest mi bardzo dobrze znane praktycznie od każdej strony, od pewnego czasu zastanawia mnie po co właściwie ludzie decydują się na ich tworzenie?

Ale do rzeczy… moją pracą oraz hobby jest oczywiście tworzenie stron, zarządzanie nimi oraz reklama w ogólnym znaczeniu tych słów. 

Nikt nie zaprzeczy faktu, że obecnie większość firm w Internecie posiada swoją wizytówkę, osoby prywatne posiadają swoje portfolio, korporacje strony. Zapewne każda z tych “osób” decydując się na stronę uznała, że warto ją stworzyć aby… a) pokazać ofertę publicznie b) podnieść własną markę czy opinię c) być trendy, w swoim życiu widziałem i słyszałem naprawdę niezrozumiałe dla mnie kwoty na jakie decydują się zleceniodawcy w zamian za wykonanie wizytówki czy strony, mogę śmiało napisać iż ceny zaczynają się praktycznie od 20 zł kończąc na kilku nastu tysiącach za wizytówkę firmową… co ciekawe - zdecydowani się zawsze znajdują.

 

No ale… jeżeli tyle osób decyduje się na stworzenie tej strony, dlaczego tak mało osób nią zarządza? Dla przykładu wchodząc na panoramę firm, wybierając dowolną kategorię możemy zobaczyć tysiące firm oraz ich strony WWW. Praktycznie każda z tych firm (naprawdę z małymi wyjątkami) nie zmienia na swojej stronie NIC od czasu jej stworzenia… a w wielu przypadkach kolejnym krokiem jest budowa nowej wizytówki… gdzie tu sens? Nie mówię już o fakcie, że strony Te nie dość że mają wielokrotnie dane z przed kilku lat to dodatkowo ich oferta nie jednokrotnie nie jest adekwatna do tej rzeczywistej czy nawet błędnie wyświetlająca się strona ponieważ nikt nie pomyślał o jakiejkolwiek aktualizacji.

 

Dlaczego tyle osób decyduje się na stronę ale z nią nie robi?

 

Czy tylko ja zdaje sobie sprawę, że regularne prowadzenie strony daje nam naprawdę wiele korzyści począwszy od lepszego odbioru strony przez wyszukiwarki po lepszą czytelność dla potencjalnych klientów i nie tylko?

Wydaje mi się, że odpowiedź częściowo zawarłeś w swoim poście - ludzie (firmy), niekoniecznie wystarczająco dobrze obeznane z realiami Internetu chyba nie zdają sobie sprawy ze wszystkiego. Aby być “trendy”, chociaż tu bardziej wydaje mi się było zachowanie jak największej liczby potencjalnych klientów lub pozyskanie nowych, w końcu jak trzeba znaleźć kogoś kto świadczy interesujący nas zakres usług to sięgamy najczęściej właśnie do Internetu. Niestety takie firmy nie mają nikogo konkretnego, kto miałby zajmować się tą stroną i nie do końca zdają sobie sprawę że ktoś taki jest potrzebny. Większość z nich to małe prywatne firmy, pewnie często jednoosobowe lub rodzinne, które myślą że strona sama w sobie ostatecznie załatwia sprawę :wink:

 

Swoją drogą, temat chyba bardziej pasuje do działu “Na luzie” :slight_smile:

Moim zdaniem stronę traktują jako formularz ogłoszeniowy,nie liczy się dla nich sama strona,tylko informacja o firmie

Hmm… jest mnóstwo firm zajmujących się zarządzaniem, administracją. Owszem jest wiele firm, które nie do końca zdają sobie sprawę jakie efekty w późniejszym czasie daje poprawna administracja lecz mimo wszystko jest to dość popularna usługa, która wbrew pozorom ma średnie zainteresowanie.

Mogę napisać że na wykonanych około 500 telefonów przez osoby przeszkolone mające na celu wyjaśnienie czym jest administracja i jaki daje efekt - ludzie nie są tego świadomi i często nawet zrozumieć nie potrafią jakie korzyści mogą z tego wynieść a co więcej, nawet po pełnej rozmowie i informacjach ludzie uważają że jest to niepotrzebne.

 

Co do działu, być może masz rację :P.

 

@Johny ale czy kwota kilku tysięcy jest adekwatna za “puste ogłoszenie” na które i tak nikt nie wejdzie? :confused:

Ty chcesz w ten sposób zwrócić uwagę na jakąś konkretną firmę czy może siebie reklamujesz ? Bo taki mam pierwsze odczucie. Ale mniejsza o to.

 

 

  1. Twój tytuł wprowadza w błąd, bardzo niski procent firm ma swoją WWW, w większych miastach jest to jakiś rodzaj wizytówki czy prestiżu. W średnich miejscowościach czy wręcz małych ludzie mają net daleko w poważaniu.

Reklamą nadal jest opinia słowna znajomych, kolegów czy lokalna gazeta.

 

  1. Śmiem twierdzić, że jeśli firma nie prowadzi aktywnej działalności poprzez net, to swoja WWW i zapodanie danych do netu zleciła jednorazowo (czasem to robią sami) jakiemuś “ala” sklep/serwis itp (co trzecia ulica teraz takie coś jak apteki). A do tego tak skonstruowana aby trzeba było zlecać płatne aktualizacje.

 

  1. Pytanie powinno brzmieć “Komu i kiedy jest potrzebna strona WWW” ?

Dużo zależy też od profilu działalności firmy. Firma tworząca strony internetowe powinna aktualizować treść i ogólnie stronę co jakiś czas, natomiast firma sprzedająca lodówki lub budująca dachy już nie musi - jeśli strona będzie dobrze zaprojektowana może posłużyć nawet z rok bez zmian, ewentualnie ze zmianami cennika itp.

 

Fakt faktem, moja firma zajmuje się administracją jednakże sam osobiście nie widzę tu nigdzie informacji na temat “skorzystaj z moich usług”, temat powstał z lekkim podirytowaniem względem tego co spotykam codziennie.

  1. Również trzymam się zasady że “polecenie” jest najlepszym źródłem klientów, jednak nie zgodzę się z Tobą gdyż naprawdę wiele stron posiada swoją wizytówkę, nawet na “dużych” wsiach gdzie łącze kablowe jest marzeniem.

  2. Prawdopodobnie masz rację, jednak osobiście widzę inną idee i cel tworzenia wizytówki firmowej.

  3. Temat obejmuje raczej moment w którym ktoś już ma swoją stronę ale od kilku lat nic tam nie zmieniał gdzie mimo wszystko - utożsamia się z nią mimo iż sam wie że strona nie spełnia pewnych oczekiwań, nierzadko nawet treść jest nie aktualna.

 

 

 

W teorii masz rację, jednak jak było wspomniane - stronę buduje się dla prestiżu, opinii. Jeżeli nie zajmujemy się regularnie stroną, obecnie nie ma ona prawa bytu w wynikach wyszukiwania na jakichkolwiek racjonalnych pozycjach. Ale jak sam widzisz, mimo wszystko trzeba wprowadzać “jakieś” zmiany, ludzie tego niestety nie robią, trudno jest mi zrozumieć dlaczego.

Przypuszczam, że dużo osób nie przewiduje ewentualnych kosztów związanych z prowadzeniem strony i dokonywaniem zmian więc później delikatnie mówiąc “olewają temat” i zostają z tym co mają

Stronę swojej firmy stworzyłem i pozycjonowałem samodzielnie. Moja działalność akurat nie opiera się mocno na ‘istnieniu w Internecie’, a nie mam czasu, aby się nią jakoś specjalnie zajmować. Strona jest wg mnie estetyczna, zawiera podstawowe, potrzebne informacje, przechodzi validator w3.org (xhtml i css), przy wpisaniu w google interesujących mnie haseł wyskakuje niezmiennie na pierwszych miejscach wyszukiwania, poniżej odnośniki do mojej firmy na innych stronach dopiero gdzieś niżej konkurencja, więc nie mam co narzekać :wink: PageRank 2, jak na stronę, na której od założenia, (czyli ~3 lat) i szybkiego pozycjonowania na początku nic sie nie działo to jestem zadowolony. W moim przypadku strona internetowa jest jedynie dodatkiem, więc szkoda w nią inwestować. Oczywiście są branże gdzie bardzo liczy się PR, jakieś fanpejdże i w ogóle sporo szumu dookoła, ale u mnie by to było raczej mało skuteczne - target 50+, rynek lokalny. Do tego jak się za coś takiego zabiera to trzeba już to robić porządnie, bo to jest miecz obosieczny i można sobie więcej zaszkodzić niż pomóc jak się nie upilnuje.

 

Pozdrawiam, właściciel i autor jednej z niezarządzanych stron jakich pewnie milion :slight_smile: