Od razu wspomnę, że wczoraj wszystko było OK! Dzisiaj kiedy wszedłem na team speaka koledzy powiedzieli, że mnie nie słychać i mam tylko szumy, zdziwiłem się i poszedłem sprawdzić na skype czy to prawda. Faktycznie tak jest! Nie wiem co się stało. Kiedy włączam mikrofon słychać wszystko co jest w moim otoczeniu, muzykę itd. ale kiedy ja coś mówię to są tylko szumy. Moja karta dźwiękowa to Realtek HD Audio, sterowniki do karty dźwiękowej mam najnowsze. Mogę dać screena z menadżera realtek hd audio.
Radzę sprawdzić mikrofon na innym komputerze, jeśli będzie działać to podejrzewam złą konfigurację sterownika (w tym wypadku czysty reinstall, skasować pliki konfiguracyjne sterownika), lub w najgorszym wypadku uszkodzenie karty (odtwarzanie działa więc to raczej nie uszkodzenie).
Poza tym warto przetestować czy inny mikrofon działa, to potwierdzi czy mikrofon jest zepsuty, czy wina siedzi po stronie karty.
Inny mikrofon też nie działa. Mikrofon mam w słuchawkach jeśli to coś zmienia.
Niestety nie mam, ale jestem w 99% pewien, że chodzi tu raczej o złą konfiguracje sterownika lub coś w tym stylu. Możliwe, że mam coś źle ustawione w menadżerze Realtek?
Czy gdy mówisz, widać jakiś ruch na wskaźniku przy mikrofonie w zakładce Nagrywanie, którą pokazałeś na screenie w poprzednim poście? Podłączasz mikrofon do tylnego portu w komputerze czy do panelu przedniego?
A czy wkładając jack’a do portu karty nie czuć żadnych luzów? Dobrze byłoby sprawdzić działanie choć jednego z mikrofonów na innym sprzęcie, by wykluczyć ich ewentualne uszkodzenie.
Nie, nie czuć. Niestety nie mam na razie takiej możliwości, ale nie sądzę żeby była to wina sprzętu, bo chyba nie mogło się nic z nimi stać z dnia na dzień kiedy nikt ich nie dotykał.
Z zasady wniosek jest błędny. Urządzenia mogą w taki sposób się zepsuć. Bez testów na innym sprzęcie może być ciężko. Ewentualnie możesz uruchomić komputer z płyty bootowalnej z dystrybucją Live Linuxa i sprawdzić, czy w niej działa mikrofon. Jeśli tak, problem leży w sterownikach bądź ustawieniach systemu. Jeśli nie, prawdopodobnie to uszkodzenie sprzętowe - albo mikrofonu, albo karty dźwiękowej.