Kilka pytań dotyczących wyboru netii jako ISP

Witam.

Niedługo Kończy mi się umowa z multimo (miesiąc z groszami został) więc rozglądam się za alternatywnym dostawcą (interesuje mnie sam internet). Mam kilka wątpliwości, dlatego wolę się zapytać i upewnić.

  1. Parametry linii - mam linię z tp, która według skantarka link wydoli max 7 mega, jako że takiego nie mają, będę musiał się zadowolić 4 mega (interesuje mnie 8 mega). Słyszałem że umowę podpisują chętnie na każdą szybkość, natomiast gorzej z możliwościami technicznymi i później mogą robić cyrki. Da się jakoś dokładniej sprawdzić na ile faktycznie linia pozwoli ?

    Telefon i internet w pakiecie : Usługa dostępna - LLU2 (numer routingowy C1769). Maks. prędkość ściągania 7000 kbit/s

    Tylko telefon : Usługa dostępna wyłącznie na linii TP

    Tylko internet : Usługa dostępna - LLU1. Maks. prędkość ściągania 7000 kbit/s

  2. Ukryte koszta. Oferta wygląda ciekawie - niski abonament, z nieznaczną podwyżką po 10 miesiącach, aktywacja i instalacja po złotówce oraz router za złotówkę (przy ekofakturze). Czytałem Umowę, i więcej kosztów jakoś nie widzę. ale że wzrok wybiórczy to wolę zapytać - przeoczyłem coś czy to wszystkie koszty ?

  3. Formalności. Kiedyś zarówno netia, jak i multimo sami załatwiali formalności z tp. Czy teraz netia załatwi wszystkie formalności przeniesienia z multimo, czy najpierw muszę wysyłać rezygnację do multimo, następnie wypełniać wszystkie papierki od netii ??

Wiem że najprawdopodobniej uzyskam odpowiedź na wszystkie trzy pytania odpowiedź na ich infolinii, jednak ostatnio na tym forum wyczytałem sporo negatywnych opinii o konsultantach tam pracujących, że sami nie zorientowani, albo kit wciskają byleby tylko podpis pod umową zdobyć. Dlatego wolałem najpierw zapytać Was o zdanie.

Zapytaj się na infolinii czy BOKu czy jest możliwość sprawdzenia przez technika, jaką możesz osiągnąć maksymalna szybkość, jeszcze przed podpisaniem umowy, moim zdaniem, tak będzie najlepiej.

Z tego co pamiętam, jak korzystałem jeszcze z usług Netii, to operator proponuje i na szczęście nie wciska na siłę, jak inni operatorzy, pakiet zabezpieczający w postaci antywirusa, za który płacisz miesięczny abonament, nie pamiętam ile ale prawdopodobnie ok. 10zł/miesiąc. Obecny operator, który świadczy w moim domu usługi, wcisnął mi taki pakiet, pomimo, że na umowie nie był zaznaczony, po złożeniu reklamacji wyłączyli tę “usługę”.

Z tego co mi wiadomo, to każdy operator to załatwia we własnym zakresie, bo to w końcu dla nich interes. Ale niektórzy operatorzy są nieudolni i zdarza im się zapomnieć tę sprawę załatwić, nazwy operatora celowo nie będę wymieniał, aby nie robić mu reklamy :wink:

Korzystałem z usług Netii, co prawda łącze 1Mb/s i byłem zadowolony z ich usług i szczerze napiszę, że w Netii ten 1Mb/s miałem 24h/dobę, potem moja rodzina zdecydowała się przejść do innego operatora, którego nazwy celowo nie wymienię, bo u niego to samo łącze jest 4-krotnie tańsze w promocji tylko, że teraz osiągam maksymalnie 512kb/s, jedynie w nocy podskoczy do 1Mb/s, w dzień to można zapomnieć o 1Mb/s, jedynie w nocy jest to osiągalne :wink:

Co do konsultantów Netii, to bardzo rzadko musiałem do nich dzwonić, w sumie to może ze 2 razy w ciągu 2 lat. Myślę, że konsultanci nie są administratorami sieci czy ogólnie informatykami z wykształcenia nawet w każdej innej sieci, a jedynie przeszkoleni w danym temacie, dlatego nie dziwne, że mogą być niezorientowani.

Pozdrawiam!

Sorry że odgrzewam już dość stary temat, jednak gdyby ktoś w przyszłości się na niego natknąć to podaję garść informacji:

  1. Tak jak podejrzewałem, pani konsultant dysponuje co najwyżej danymi z link.

  2. Dodają pakiet bezpieczny internet, dysk sieciowy, i tego typu pierdoły, ale da się z nich zrezygnować praktycznie w momencie aktywacji usługi na stronie internetowej (można zamówić bez tych usług, ale śpiewają wtedy ponad 100 zł za aktywację usługi).

  3. Niestety, nie ma tak fajnie. Z tp się dogadują, ale z innymi operatorami trzeba się użerać samemu.

Ich infolinia nie jest tak tragiczna, da się nawet dogadać. Ale jeśli ma się dostęp do internetu to o wiele lepszym (czytaj tańszym) rozwiązaniem jest kontakt przez skype (jakież było moje zdziwienie kiedy ujrzałem tą opcję :wink: )