Kilka pytań-linux

(Bandita1991) #1

Mam kilka pytań: dot. linuxa:)

Ostatnio coś mnie napadło i postanowiłem zainstalować linuxa(jestem TOTALNIE ZIELONY)... wybrałem Mandrive 2006 i tak:

:?: Czy gry będą chodziły pod tym linuxem, czytałem, że odpala sie przez jakiś wew. program Wine i głównie chodzi mi o Wolfenstein: Enemy Territory, wyczytałem, że duzo szybciej chodzi, mapy się szybciej ładują, itp. :stuck_out_tongue:

:?: Czy linux jest wydajniejszy od windowsa? i czy ma jakąś powłokę graficzną:stuck_out_tongue:

:?: Mam zamiar kupić na dysk 8,3-9 GB żeby zainstalować tego linuxa, nie bede napewno miał jakiejś muzyki czy coś only gre:p no i tam jakiś komunikator, czy coś... czy to wystarczy?

narazie to na tyle:]

:?: a i jeszcze jedno:D mam kompa duron 1ghz 256 ramu i karte gf264mb nie bedzie większych problemów:>(wymagania czy coś):n00b:

(Xwars) #2

Generalnie nie, większośc gier nie będzie działać na Wine. Akurat ET ma natywną wersję dla linuxa więc może to i szybciej działa pod linuxem.

Głupie pytanie, nie za bardzo jest to jak porównać

Dziesiątki

Na bank wystarczy

Nie wiedzieć czzemu większość sztandarowych linuxowych Xowych programów strasznie żre ram ale nie powinno być tak źle.

(PiotrVista) #3

Gry pod WineX - pełna lista gier >>> tutaj, w niektórych są screeny. :lol:

(Bandita1991) #4

ok mam już na płycie wersje ET na linuxa:D

ok wiem co miałem wiedzieć, można zamknąć temat:)

(adam9870) #5

Ja na początek polecałbym openSuse 10. Jak byś nabrał już “wprawy” w linuxie i chciałbyś coś bardziej zaawansowanego niż Mandrivia to Suse powinien Ci chyba wystarczyć.

Tak jak napisał ucho3000 ma sporo np chyba KDE.

Powinien starczyć. Powinno jeszcze zostać troszkę wolnego miejsca.

Zajrzyj tu:

http://forum.dobreprogramy.pl/viewtopic.php?t=62971

Niektóre gry są specjalnie opracowane na linuxa. Te które nie są możesz oczywiście odpalić programem Wine (programy z windowsa też możesz nim odpalać). Jednak w ten sposób chyba nie uruchomisz 100% aplikacji.