Witam serdecznie!
Naszła mnie ochota na sprawienie sobie retro komputera w stylu ok. 1990 roku tj. kanciasta obudowa typu desktop, nieduży monitor (może 14-ście cali) i oczywiście pod systemem DOS.
Ceny jak wiemy są jakie są, więc na spokojnie będę polował na jakieś okazje w rozsądnych cenach i kompletował zestaw.
Problem niestety jest taki, że jestem kompletnie zielony jeśli chodzi o komputery, a moim hobby jest nie tyle zbieranie starego sprzętu (np. kamery VHS, magnetofony, aparaty tradycyjne itp.), co używanie go na co dzień - oczywiście w granicach zdrowego rozsądku, choć za kilka lat jestem umówiony z rodzicami swojego chrześniaka, że będę im kamerował komunię VHS’em 
Wracając do temu, nie chcę, żeby taki komputer stał i sobie wyglądał. Fajnie by było, żeby do czegoś służył. W sumie komputera używam tylko do kilku rzeczy: przeglądania internetu, projektowania płytek drukowanych i tworzenia prostej grafiki 3D (do drukarki 3D) . No i - banał - możliwość drukowania tekstów z jakiegoś procesora tekstu.
Czy moje plany są realne w realizacji? Czy jednak trzeba będzie pisać samemu sterowniki itp.
Jeśli dokupiłbym stację dyskietek pod USB, mógłbym się komunikować pomiędzy komputerami itp.
Chciałbym, żeby osoby, które się na tym znają wypowiedziały się, jakie problemy mogą na mnie czekać. Bo raczej nie wystarczy dokupić starą drukarkę, zgrać na dyskietkę sterowniki i DOS-owski procesor testu, prawda? Podobnie z programami na DOS do grafiki 3D i rysowania PCB/grafiki wektorowej, które można pobrać z internetu.
Pozdrawiam.
Już tu kiedyś pisałem, że mam do zaoferowania trochę staroci (ze starego komputera)
GRATIS ZA DARMO.
Wszystko sprawne i na chodzie.Brak tylko obudowy. W skład części wchodzą:
Płyta główna: ECS EliteGroup PeVXASD2+
Procesor: Intel Celeron 1,7 GHz
Pamięć RAM: DDR 1 GB PC 3200 DIMM (GoodRam)
Dysk HDD: Barracuda 7.200 IDE 160 GB.
Zasilacz IMPET 300 Wat