Kilka pytań odnośnie Ubuntu 10.10

Witam,

Chciałem zapytać czy ze strony http://ubuntu.pl/pobierz.php można pobrać Ubuntu 10.10PL Malinowa Mandarynka DVD/USB i386 (x86, wersja 32-bitowa) za darmo? :slight_smile:

I czy jak pobiorę tą właśnie wersje, to będę mógł jej używać z CD/DVD lub pendrive? Chodzi mi, żeby instalować tego systemu na HDD. A jeśli nagram na pendrive, to jak utworzę jakieś dokumenty na tym systemie to po ponownym uruchomieniu znikną czy będą na pendrive? Jestem baaardzo początkujący xD

Pozdrawiam

minik971 , na wszystkie pytania odpowiedź to: tak. Jeśli chodzi o pliki to jeśli zapiszesz je na dysku lub pendrive to będą dostępne.

Btw. polecam zainstalowanie wersji 11.04 z www.ubuntu.com :wink:

Aha… Tzn. że te pliki będą się zapisywały normalnie na dysku? Tylko że mi chodzi jak, np. utworzę sobie na Ubuntu jakieś ikony na pulpicie to później już ich nie będzie czy będą?

I w moim BIOSie nie da się ustawić botowania z USB… Tylko CD/DVD i HDD… Płyta główna AsRock P4V88+. Ale czytałem że da się inaczej niż z BIOSu tylko zrobić coś na pendrive…

(Wersja 11 jest nie po Polsku :P)

Wersja 11.04 jest po polsku :slight_smile:

Żeby pliki Ci się zapisywały na pendrive, najlepiej do stworzenia takiego pendrive z systemem użyć specjalnego programu, np. UNetBootin.

Ale jeśli Twoja płyta główna nie obsługuje bootowania z USB to będzie to problematyczne… Musiałbyś przygotować płytę, która uruchamiałaby system z pendriva, ale to może nie zadziałać.

Cóż, możesz popróbować z UNetbootin, ale raczej nic nie poradzisz.

Wersja 11.04 jak najbardziej jest po polsku. Nie wiem po co oni robią te przeróbki. Żeby tapetę podmienić i dodać drivery Neostrady chyba.

EDIT: No i spóźniony.

minik971 , a może warto zastanowić się nad instalacją Ubuntu poprzez Wubi?

Pomyłka- da się jednak w moim BIOSie ustawić bootowanie z pendrive :slight_smile: Taka opcja była możliwa dopiero po podłączeniu go do USB :stuck_out_tongue: