Kilka pytań z programowania


(Leo555) #1

Cześć,

Mam do Was małą prośbę. Pomagam znajomemu pisanie takich którkich

pytań na uczlenie, w sumie ma ich 24, z czego mam kilka z programowania,

a z tego to za dużo nie wiem. Możecie mi napisać w kilku zdaniach na każde

pytanie?

Jeśli tak to mam coś takiego:

1) Do czego służą pliki nagłówkowe? Jak wygląda poprawne włączenie pliku

nagłówkowego Studia.h przy użyciu dyrektywy include. W jaki sposób

nagłówki są zdefiniowane CIN, COUTIDO,(nie wiem czy dokładnie tak się te

nagłówki pisze bo za bardzo nie mogę odczytać z kartki) do czego służą.

2) Napisz szkielet programu dla języka C++ tak aby można go było

skompilować.

3) Zdefiniowana jest następująca tablica w języku C++ unt tab[6]. Czy

przypisanie wartości do 7 elementu tablicy jest prawdziwe. tab[7]=2; - w

jaki sposób kompilator zareaguje.

4) Za pomocą schematu blokowego przedstaw działanie instrukcji while(),

oraz for()

Jak by ktoś miał chwilę to proszę o pomoc :slight_smile:


(Stasiek1240) #2
  1. W plikach nagłówkowych zapisuje się funkcje programu, które się będą powtarzać w róznych plikach *.cpp i podpina się biblioteki, a potem wystarczy w innym pliku *.cpp załączyć je i nie trzeba przepisywać niczego.

Załączanie pliku: #include

Biblioteka obsługująca CIN (wejścia np wpisanie wartości z klawiatury) oraz COUT (wyjście np wyświetlenie napisu na monitorze) to iostream.h aby program obsługiwał wejścia i wyjścia (monitor, klawiatura itd.) należy go załączyć.

  1. Chyba najprostszy program jaki może być:

    #include

    int main()

    {

     std::cout << "Witamy na pokladzie" ;
    
     return 0;
    

    }

  2. Tablica ma 6 elementów (tablice numeruje się od 0, czyli nie można nic zapisać do elementu tab[6] ponieważ zawiera on znak NULL czyli znak końca tablicy). Jeśli zapiszesz coś do nie istniejącego elementu to zniszczysz coś w obszarze pamięci bezpośrednio za tablicą.

  3. Napisze później bo teraz nie mam czasu. :slight_smile:


(Fiołek) #3

To ja nie będę się rozpisywał, tylko podam odpowiedzi w postaci linków do odpowiednich tutoriali.

1)http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=47 , akapit “Pliki nagłówkowe”

2)http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=47 , akapit “Pierwszy program”, ale kasujesz dyrektywy include i wszystko(no, oprócz białych znaków) pomiędzy “{” i “}” i zamiast tego wpisujesz “return 0;”

3)http://xion.org.pl/files/texts/mgt/html/1_5.html , trafisz sam

4)Nie pomogę, niestety.

EDIT: stasiek1240 mnie wyprzedził…

Ale co do jego odpowiedzi:

1)iostream.h już przez część kompilatorów nie jest wspierany. Teraz się używa iostream i using namespace std.

2)To nie jest najprostszy program.

int main(){return 0;}

To jest najprostszy(można jeszcze return 0; usunąć, ale lepiej zostawić bo nie wiadomo czy kompilator uzna) :wink:

3)Tablica 6-elementowa w 6. elemencie nie zawiera znaku NULL. Tam są śmieci z obszaru pamięci zaraz za 5. elementem.

PS. Mój 300 post :slight_smile:


(Benji8) #4

Blasphemy! This is madness! Madness? This is SPARTAAAA :stuck_out_tongue_winking_eye:

Co do plików nagłówkowych i wypowiedzi użytkownika stasiek1240, tam nie zapisujemy funkcji a ich prototypy :slight_smile:


(Fiołek) #5

W niektórych przypadkach :wink: Funkcje inline zapiszesz w pliku nagłówkowym.


(Sawyer47) #6

Co do plików nagłówkowych to wystarczyło na Wikipedię zajrzeć:

cin, cout, cerr - to są zdefiniowane obiekty klasy istream i ostream, wszystko jest tu pięknie rozrysowane: http://www.cplusplus.com/reference/iostream/

A ich deklaracja znajduje sie oczywiście w pliku nagłówkowym iostream (#include ), w standardowej przestrzeni nazw - std.