W plikach nagłówkowych zapisuje się funkcje programu, które się będą powtarzać w róznych plikach *.cpp i podpina się biblioteki, a potem wystarczy w innym pliku *.cpp załączyć je i nie trzeba przepisywać niczego.
Załączanie pliku: #include
Biblioteka obsługująca CIN (wejścia np wpisanie wartości z klawiatury) oraz COUT (wyjście np wyświetlenie napisu na monitorze) to iostream.h aby program obsługiwał wejścia i wyjścia (monitor, klawiatura itd.) należy go załączyć.
Chyba najprostszy program jaki może być:
#include
int main()
{
std::cout << "Witamy na pokladzie" ;
return 0;
}
Tablica ma 6 elementów (tablice numeruje się od 0, czyli nie można nic zapisać do elementu tab[6] ponieważ zawiera on znak NULL czyli znak końca tablicy). Jeśli zapiszesz coś do nie istniejącego elementu to zniszczysz coś w obszarze pamięci bezpośrednio za tablicą.
2)http://www.gamedev.pl/tutorials.php?x=view&id=47 , akapit “Pierwszy program”, ale kasujesz dyrektywy include i wszystko(no, oprócz białych znaków) pomiędzy “{” i “}” i zamiast tego wpisujesz “return 0;”