Klawiatura nie działa w aplikacjach Windows 10

Witam, mam problem z Widnowsem 10 64 bit. Nie mogę wpisywać tesktu w wyszukiwarce w starcie, w panelu sterowania, ustawieniach czy nawet w wyszukiwarce plików w eksploratorze windowsa. Wklejenie tekstu Ctrl + v również nie działa, natomiast poprzez prawy przycisk myszy działa. W przeglądarce lub jakiejkolwiek innej aplikacji klawiatura działa bezproblemowo (Office również). Postanowiłem zrobić aktualizacje systemu, nie pomogło, sterowniki aktualne. Na nowym użytkowniku problem również występuje. Z góry dzięki za pomoc.

Specyfikacja PC jeśli ma to jakieś znaczenie:
I5-4460
RX580
12GB DDR3
System na SSD (zainstalowany około 2 miesięcy temu)

1 polubienie

Sprawdź jak jest w trybie awaryjnym:

https://support.microsoft.com/pl-pl/windows/uruchamianie-komputera-w-trybie-awaryjnym-w-systemie-windows-10-92c27cff-db89-8644-1ce4-b3e5e56fe234

Potem można by sprawdzić tryb czystego rozruchu jakby tam działało:

https://support.microsoft.com/pl-pl/topic/jak-wykonać-czysty-rozruch-w-systemie-windows-da2f9573-6eec-00ad-2f8a-a97a1807f3dd

Nie zaszkodzi pewnie ręcznie uruchomienie tych poleceń po sobie w CMD uruchomionym jako administrator:

(https://support.microsoft.com/pl-pl/topic/naprawianie-uszkodzonych-lub-dodawanie-brakujących-plików-systemowych-za-pomocą-narzędzia-kontroler-plików-systemowych-79aa86cb-ca52-166a-92a3-966e85d4094e)

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
sfc /scannow

Zalecane uważne przepisywanie z zachowaniem spacji i wielkości liter lub opcją kopiuj - wklej skoro działa ci niby prawo-klik i wklejanie.

@krystian3w w trybie awaryjnym klawiatura działała, po powrocie to samo. Po wykonaniu następnych dwóch czynności i restarcie komputera pojawił się komunikat “Wystąpiło jakieś zdarzenie i Twój kod PIN jest niedostępny. Kliknij, aby ponownie skonfigurować kod PIN” po kliknięciu pojawia się komunikat że należy pobrać aplikację ze sklepu Store, klikam żeby pobrać i niestety dalej brak reakcji. Aktualnie nie mogę się zalogować do systemu.

Nie ma na ekranie logowania żadnej opcji logowania klasycznym hasłem?

Niby jak się za dużo wyłączyło z rozruchu lub błędnie usługę MS to mogło paść logowanie Pinem.

Nie ma żadnej takiej opcji.

Spróbuj przytrzymać shift i w prawym rogu kliknąć na zasilanie i wybrać uruchom ponownie, spróbuj dostać się znowu do trybu awaryjnego i tam sprawdź czy da się zalogować hasłem?

Jak nie to trzeba by teraz szukać na naprawić ściąganie tej aplikacji potrzebnej do logowania PIN-em.

Naprawę trzeba by robić ze środowiska odzyskiwania (opcja gdzieś na etapie przed uruchamianiem trybu awaryjnego).

Niby można użyć awaryjnie klawiatury ekranowej jak działa myszka i są obok ikonki power opcje “ułatwienia dostępu” klikalne.

Udało mi się przywrócić wersję po wczorajszej aktualizacji Windowsa, także zalogowałem się. Niestety dalej klawiatura w wyszukiwaniu nie działa.

Nie przypominasz sobie co się działo tuż przed padnięciem klawiatury w interfejsie systemowym?

Wtedy łatwiej było by namierzyć program psocący w autostarcie/usługach (opcjonalnie harmonogramie zadań, bo tam może dodał się autostart czegoś gryzącego).

Niby możesz ponowić skanowanie:

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
sfc /scannow
sfc /scannow

dwa SFC by wykluczyć, że naprawa błędów w systemie zrobiła się częściowo, jak będzie wyszukiwać jakieś kolejne uszkodzenia to można zrobić trzecie a potem to już raczej raport takim poleceniem i ktoś by musiał ustalić co w systemie padło i jak to naprawić:

findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log >"%userprofile%\Desktop\sfc.txt" 

(https://www.fixitpc.pl/topic/1236-weryfikacja-integralności-plików-via-narzędzie-sfc/)


Nie chce wróżyć, ale może SSD wymaga sprawdzenia czy nie jest zrobiony po taniości lub na granicy wydajności i bliski padnięcia (analiza SMART programem producenta lub z jakiegoś aktualizowanego np. GSmartControl / Crystal Disk Info).

Po drugim SFC nie znalazło żadnych błędów, ale raport wykonałem: sfc.txt (131,0 KB) Po restarcie komputera oczywiście bez zmian.

Dysk to Goodram CX400 128GB kupiony nowy w lutym, także myślę że jest ok.

Edit: nie mam pojęcia co mogło się zmienić i w którym dokładnie momencie ta funkcja przestała działać.

Okej, trochę śmieszna sprawa wyszła. Po wielu próbach zmieniania dostępu, wpisywania jakichś dziwnych komend, zmieniania uprawnień, restartowania usług, no ogólnie przekopania całego internetu pomgół filmik trwający 38 sekund.

If you can’t type anything in the Windows 10 search bar, then just follow this step:

  1. press windows + R
  2. enter : C:\Windows\system32\ctfmon.exe

(https://www.youtube.com/watch?v=02pF4VNj7s0)

Temat uważam za zamknięty. Może komuś się przyda :smiley:

Edit: no jednak po restarcie komputera, problem powrócił i ta metoda go nie naprawia :))) Dalej potrzebuje pomocy.

Jak koleżanka Tonoo a.k.a. @anon15547131 nic nie wymyśliła to raczej jeszcze trochę będzie trwać trop jak to naprawić i zachować logowanie PIN-em.

Jeszcze próbowałem coś wczoraj i pomogło:

  1. press Windows + R
  2. Type regedit and enter.

Go to:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Right-click on Run and add String

name it ctfmon and add value C:\Windows\System32\ctfmon.exe

Wyłączałem i włączałem komputer. Póki co działa dalej, także mam nadzieję że już nie zrobi mi kolejnej niespodzianki za jakiś czas. Dzięki za pomoc :smiley:

Ten temat został automatycznie zamknięty 180 dni po ostatnim wpisie. Tworzenie nowych odpowiedzi nie jest już możliwe.