Witam, mam problem z Widnowsem 10 64 bit. Nie mogę wpisywać tesktu w wyszukiwarce w starcie, w panelu sterowania, ustawieniach czy nawet w wyszukiwarce plików w eksploratorze windowsa. Wklejenie tekstu Ctrl + v również nie działa, natomiast poprzez prawy przycisk myszy działa. W przeglądarce lub jakiejkolwiek innej aplikacji klawiatura działa bezproblemowo (Office również). Postanowiłem zrobić aktualizacje systemu, nie pomogło, sterowniki aktualne. Na nowym użytkowniku problem również występuje. Z góry dzięki za pomoc.
Specyfikacja PC jeśli ma to jakieś znaczenie:
I5-4460
RX580
12GB DDR3
System na SSD (zainstalowany około 2 miesięcy temu)
@krystian3w w trybie awaryjnym klawiatura działała, po powrocie to samo. Po wykonaniu następnych dwóch czynności i restarcie komputera pojawił się komunikat “Wystąpiło jakieś zdarzenie i Twój kod PIN jest niedostępny. Kliknij, aby ponownie skonfigurować kod PIN” po kliknięciu pojawia się komunikat że należy pobrać aplikację ze sklepu Store, klikam żeby pobrać i niestety dalej brak reakcji. Aktualnie nie mogę się zalogować do systemu.
Spróbuj przytrzymać shift i w prawym rogu kliknąć na zasilanie i wybrać uruchom ponownie, spróbuj dostać się znowu do trybu awaryjnego i tam sprawdź czy da się zalogować hasłem?
Jak nie to trzeba by teraz szukać na naprawić ściąganie tej aplikacji potrzebnej do logowania PIN-em.
Naprawę trzeba by robić ze środowiska odzyskiwania (opcja gdzieś na etapie przed uruchamianiem trybu awaryjnego).
Niby można użyć awaryjnie klawiatury ekranowej jak działa myszka i są obok ikonki power opcje “ułatwienia dostępu” klikalne.
Nie przypominasz sobie co się działo tuż przed padnięciem klawiatury w interfejsie systemowym?
Wtedy łatwiej było by namierzyć program psocący w autostarcie/usługach (opcjonalnie harmonogramie zadań, bo tam może dodał się autostart czegoś gryzącego).
dwa SFC by wykluczyć, że naprawa błędów w systemie zrobiła się częściowo, jak będzie wyszukiwać jakieś kolejne uszkodzenia to można zrobić trzecie a potem to już raczej raport takim poleceniem i ktoś by musiał ustalić co w systemie padło i jak to naprawić:
Nie chce wróżyć, ale może SSD wymaga sprawdzenia czy nie jest zrobiony po taniości lub na granicy wydajności i bliski padnięcia (analiza SMART programem producenta lub z jakiegoś aktualizowanego np. GSmartControl / Crystal Disk Info).