Cześć. Nagle w laptopie dell P39F przestała działać klawiatura. Jak to mogę naprawić?
Czy próbowałeś odinstalować tę klawiaturę a potem wykryć ją ponownie (Skanuj w poszukiwaniu zmian sprzętu)? To samo z myszą/gładzikiem.
Czy klawiatura jest włączona w BIOSie laptopa?
ściągnij sterowniki
Niestety, nie widać opcji odpowiadającej za klawiaturę i gładzik w tym BIOSie. Ale mniejsza o to. Kody błędów wskazują że to coś „grubszego”.
Na początek spróbuj uruchomić polecenie chkdsk /f w Wierszu polecenia (jako administrator). Później wykonaj polecenie sfc /scannow (też jako administrator).
A jako, że to Windows 10, to przed SFC może zadziałać:
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
Zrobiłem. Niestety nie pomogło.
Spacje zjadłeś i kij wie co jeszcze (przez dysleksję nie widzę jak nie porównuję literka po literce).
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
REM ^ ^ ^ ^ ^ ^
REM | | | | | |
REM ◜◝ ◜◝ ◜◝
Polecenia REM - Oznacza komentarze w pliku wsadowym lub pliku CONFIG.SYS. ....
Wstaw spacje przed każdym /
Napisałeś błędnie „restorehealthy” zamiast „restorehealth”
DISM nie naprawia czegoś by wykrywanie klawiatury i gładzika wróciło od tak, to może zrobić SFC jak wcześniej wykrył błędy jakich nie mógł naprawić i DISM naprawił kopię plików dla SFC by mógł spróbować kolejny raz naprawić.
Skanowania SFC powinny wystarczyć 3 z komunikatem, że czegoś nie umie dalej naprawić (4. – 5. i… 10. naprawa wtedy pewnie da ten sam błąd do analizy ludzkiej: >>findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log >"%userprofile%\Desktop\sfc.txt"
<< (Weryfikacja integralności plików via narzędzie SFC - Tutoriale | Artykuły | Recenzje - Fixitpc.pl))
Czyli co mam zrobić? Trochę prostszym językiem
W takim razie spróbuj zainstalować ten sterownik https://dl.dell.com/FOLDER03168044M/3/Input_Driver_GGWTC_WN32_19.0.9.4_A00.EXE
Jeśli ten sterownik również nie pomoże to wejdź na stronę pomocy technicznej Della i przeskanuj laptopa za pomocą narzędzia które jest na tej stronie. Może wykryje jaki jest problem i powie coś mądrego.
https://www.dell.com/support/home/pl-pl/product-support/product/inspiron-15-5547-laptop/diagnose