Kolorowy ekran w czasie grania

Witam. W czasie grania w niektóre gry wyskakuje kolorowy ekran (raz zielony. niebieski, żólty…), czasem czarny. Dźwięk się zapętla lub słychać normalnie. Zostaje tylko reset komputera. Nawet po uruchomieniu gry po kilku sekundach ekran się zawiesza. Dziwne, że w kliku grach robi się to w tym samym miejscu. Próbowałem zmieniać rożne ustawiania. Ekran wyskakiwał gdzie było intro gry. Przestało, ale już w dalszej rozgrywce było to samo. Temperatury karty bez podejrzeń. Robiłem test w FurMark i nic się nie wydarzyło. Jedynie problem mam z OCCT, gdzie przy wyborze DirectX 11 test się zatrzymuje. Działa tylko na DX9.

Mój sprzęt:

  • Intel i5-4690k
  • Gigabyte GeForce GTX 970 4GB
  • AS Rock Z97 ExTREME4
  • RAM Crucial DDR3 8GB
  • Zasilacz Thermaltake Smart 730W

To dane w stresie w gzre?
A zrobiłbyś HD Tune, może dysk siada?
Karta by siadała we wszystkich grach.

Dane spoczynku. Dałem tego screena, bo może jakieś podejrzane wartości. Nie znam się dokładnie na tym. W HD Tune robiłem skan na obu dyskach (SSD i HDD), wszystko na zielono, bez błędów.
Z pół roku się z tym męczę. W CS: GO kolorowy ekran wyskakiwał zawsze w tym samym miejscu na mapie. Z miesiąc się z tym bawiłem zmieniając jakieś ustawienia w grze i komputerze. Problem zniknął na tej mapce, ale pojawia się na innych (ale już rzadko). W FIFIE na starcie taki ekran potrafi wyskoczyć. Może ktoś coś poradzi :neutral_face:

Zrób w stresie test w grze np. czy po pół godziny, może coś z temperaturami a tu nie widać.

Test w stresie robiłem w FurMark. Temperatura koło 70 stopni. Żadnych problemów. Tylko czemu ten ekran wyskakuje jak karta nawet się nie nagrzeje. Takiego testu nie mogę wykonać w OCCT z DX11. Jedynie z DX9 startuje. Z tym może być jakiś problem. Jakby gryzły się jakieś ustawienia.

Hej,

A z jakiego sytemu Ty korzystasz?

Pozdrawiam,
Dimatheus

Windows 7 64 bit. Komputer ma ponad 4 lata i do tego czasu nie było żadnych problemów. Jest też regularnie czyszczony z kurzu.