Kompilator w profesjonalnych zastosowaniach

Jestem ciekawy jakich kompilatorów używają producenci oprogramowania, np. EA, Symantec, Corel, Autodesk? Słyszałem, że do produkcji gier używa się MS Visual C++ ze względu na biblioteki DirectX. Jednak gry są kompilowane do natywnego kodu binarnego, a nie do CLI .NET.

Bardzo możliwe, że używają produktów MS, bo to jedne z najlepszych rozwiązań.

Przecież w VS nie musisz kompilować do kodu zarządzanego, więc o co chodzi?

Taka możliwość jest wbudowana w VC++ czy wymaga zewnętrznego kompilatora, jak np Intel Compiler C++?

Nie ma jednego kompilatora który byłby wykorzystywany. Na konsole są pewnie dedykowane systemy do tworzenia softu do których szary człowiek nie ma dostępu. Aplikacje np. Oracle`a, Autodesk na Linuksie pewnie korzystają z gcc, może kompilatorów intela.

Visual C++ nie musi kompilować do MSIL-a, może równie dobrze kompilować do kodu natywnego.

EA w wielu przypadkach dołącza Visual C++ 2005/2008 Redistributable Package więc używa Visuala.

A ta funkcjonalność wbudowana jest w Visual Studio, czy wymaga instalację zewnętrznych narzędzi?

Jak to zmienić?

Nowy projekt->Win32, tam masz natywne projekty.