Komputer chce sformatować zapełnioną kartę SD

(Kamila Kk) #1

;( Witam wszystkich serdecznie! Rrrety jestem taka zielona w sprawach związanych z komputerami, raczej sobie radzę, ale teraz to nie wiem co mam robić, szperam na setkach forów i nic nie mogę znależć. Mianowicie, wsadziłam kartę SD z pamiątkowymi zdjęciami do kompa, obejrzałam kilka, ale coś zaczął się komp mulić i wyłączyłam podgląd, ale nie wyjęłam karty. Po chwili jezcze raz włączyłam pogdląd, a tu wyskoczył napis: przed użyciem dysku należy go sformatować, czy chcesz go teraz sformatować? (czy coś takiego, jestem cała w nerwach i nie pamiętam już). Jestem przerażona, to są super ważne pamiątkowe zdjęcia! !!

(Nerogold) #2

jesli masz viste, to jak wlozysz karte to pisze pewnie ze zle sformatowana i chce ja sformatowac, ale mozna wybrac, ze nie, nie chce w tej chwili formatowac czy jakos tak. Czy po prostu nie mozesz tego anulowac ??

(wolfram.) #3

Wsadź kartę pod jakąś dystrybucją linuksa. Nie jestem pewien czy na Live CD ten numer zadziała ale kilka razy też tak miałem w sumie to nawet nie wiem czemu :confused: Wtedy z Windowsa2003 przełączam się na ubuntu i tam bez problemu odczytuję sobie pliki tak więc radzę sprawdzić te rozwiązanie bo nic nie możesz stracić (no może jedynie czas potrzebny na ściągnięcie dystrybucji) a wiele możesz zyskać :wink:

(Hashi) #4

Użyj testdisk (klawiszem c kopiujesz dane do katalogu testdisk).

viewtopic.php?f=2&t=302678&start=15

(Longhorn2009) #5

Jeśli możesz to podejdź do sąsiada, kolegi, koleżanki i sprawdź czy u nich też to samo.

(Kamila Kk) #6