Komputer chce sformatować zapełnioną kartę SD

;( Witam wszystkich serdecznie! Rrrety jestem taka zielona w sprawach związanych z komputerami, raczej sobie radzę, ale teraz to nie wiem co mam robić, szperam na setkach forów i nic nie mogę znależć. Mianowicie, wsadziłam kartę SD z pamiątkowymi zdjęciami do kompa, obejrzałam kilka, ale coś zaczął się komp mulić i wyłączyłam podgląd, ale nie wyjęłam karty. Po chwili jezcze raz włączyłam pogdląd, a tu wyskoczył napis: przed użyciem dysku należy go sformatować, czy chcesz go teraz sformatować? (czy coś takiego, jestem cała w nerwach i nie pamiętam już). Jestem przerażona, to są super ważne pamiątkowe zdjęcia! !!

jesli masz viste, to jak wlozysz karte to pisze pewnie ze zle sformatowana i chce ja sformatowac, ale mozna wybrac, ze nie, nie chce w tej chwili formatowac czy jakos tak. Czy po prostu nie mozesz tego anulowac ??

Wsadź kartę pod jakąś dystrybucją linuksa. Nie jestem pewien czy na Live CD ten numer zadziała ale kilka razy też tak miałem w sumie to nawet nie wiem czemu :confused: Wtedy z Windowsa2003 przełączam się na ubuntu i tam bez problemu odczytuję sobie pliki tak więc radzę sprawdzić te rozwiązanie bo nic nie możesz stracić (no może jedynie czas potrzebny na ściągnięcie dystrybucji) a wiele możesz zyskać :wink:

Użyj testdisk (klawiszem c kopiujesz dane do katalogu testdisk).

viewtopic.php?f=2&t=302678&start=15

Jeśli możesz to podejdź do sąsiada, kolegi, koleżanki i sprawdź czy u nich też to samo.