Komputer chyba problem z dyskiem

witam prosze o pomoc komputer sam bez przyczyna wywala się i jest zrzucanie albo nie uruchamia się prawidłowo. dodatkowo zastanawia mnie czemu tutaj pisze że system jest na dysku E skoro windows powinien byc chyba na C ? system siedzi na dysku goodram nvme

Dysk systemowy = DeviceHarddisk2
Katalog Windows = E:Windows

Dziennik diagnostyki i naprawiania narzędzia do naprawy systemu podczas uruchamiania

Godzina ostatniego pomyślnego rozruchu: ‎22.‎10.‎2021 16:41:00 (GMT)
Liczba prób naprawienia: 16

Szczegóły sesji

Dysk systemowy = DeviceHarddisk2
Katalog Windows = E:Windows
Uruchomienie programu AutoChk = 0
Liczba głównych przyczyn = 1

Przeprowadzony test:

Nazwa: Sprawdź aktualizacje
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 0 ms

Przeprowadzony test:

Nazwa: Test dysku systemowego
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 0 ms

Przeprowadzony test:

Nazwa: Diagnoza awarii dysku
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 0 ms

Przeprowadzony test:

Nazwa: Test metadanych dysku
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 125 ms

Przeprowadzony test:

Nazwa: Test metadanych dysku
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 0 ms

Przeprowadzony test:

Nazwa: Test docelowego systemu operacyjnego
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 16 ms

Przeprowadzony test:

Nazwa: Sprawdzanie zawartości woluminu
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 47 ms

Przeprowadzony test:

Nazwa: Diagnoza menedżera rozruchu
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 0 ms

Przeprowadzony test:

Nazwa: Diagnoza dziennika rozruchu systemu
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 0 ms

Przeprowadzony test:

Nazwa: Diagnoza dziennika zdarzeń
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 0 ms

Przeprowadzony test:

Nazwa: Sprawdzanie stanu wewnętrznego
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 0 ms

Znaleziono główną przyczynę:

Narzędzie do naprawy systemu podczas uruchomienia mimo wykonania kilku prób nie może określić przyczyny problemu.



Szczegóły sesji

Dysk systemowy = DeviceHarddisk2
Katalog Windows = E:Windows
Uruchomienie programu AutoChk = 0
Liczba głównych przyczyn = 1

Przeprowadzony test:

Nazwa: Sprawdź aktualizacje
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 0 ms

Przeprowadzony test:

Nazwa: Test dysku systemowego
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 0 ms

Przeprowadzony test:

Nazwa: Diagnoza awarii dysku
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 0 ms

Przeprowadzony test:

Nazwa: Test metadanych dysku
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 125 ms

Przeprowadzony test:

Nazwa: Test metadanych dysku
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 0 ms

Przeprowadzony test:

Nazwa: Test docelowego systemu operacyjnego
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 16 ms

Przeprowadzony test:

Nazwa: Sprawdzanie zawartości woluminu
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 47 ms

Przeprowadzony test:

Nazwa: Diagnoza menedżera rozruchu
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 0 ms

Przeprowadzony test:

Nazwa: Diagnoza dziennika rozruchu systemu
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 0 ms

Przeprowadzony test:

Nazwa: Diagnoza dziennika zdarzeń
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 0 ms

Przeprowadzony test:

Nazwa: Sprawdzanie stanu wewnętrznego
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 0 ms

Znaleziono główną przyczynę:

Narzędzie do naprawy systemu podczas uruchomienia mimo wykonania kilku prób nie może określić przyczyny problemu.



Szczegóły sesji

Dysk systemowy = DeviceHarddisk2
Katalog Windows = E:Windows
Uruchomienie programu AutoChk = 0
Liczba głównych przyczyn = 1

Przeprowadzony test:

Nazwa: Sprawdź aktualizacje
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 0 ms

Przeprowadzony test:

Nazwa: Test dysku systemowego
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 0 ms

Przeprowadzony test:

Nazwa: Diagnoza awarii dysku
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 0 ms

Przeprowadzony test:

Nazwa: Test metadanych dysku
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 125 ms

Przeprowadzony test:

Nazwa: Test metadanych dysku
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 0 ms

Przeprowadzony test:

Nazwa: Test docelowego systemu operacyjnego
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 15 ms

Przeprowadzony test:

Nazwa: Sprawdzanie zawartości woluminu
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 47 ms

Przeprowadzony test:

Nazwa: Diagnoza menedżera rozruchu
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 0 ms

Przeprowadzony test:

Nazwa: Diagnoza dziennika rozruchu systemu
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 0 ms

Przeprowadzony test:

Nazwa: Diagnoza dziennika zdarzeń
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 0 ms

Przeprowadzony test:

Nazwa: Sprawdzanie stanu wewnętrznego
Wynik: Ukończono pomyślnie. Kod błędu = 0x0
Czas operacji = 0 ms

Znaleziono główną przyczynę:

Narzędzie do naprawy systemu podczas uruchomienia mimo wykonania kilku prób nie może określić przyczyny problemu.



wszedłem w Menedżer urządzein i tam jest kontroler IDE ATA/ATAPI

intel r 500 series Chipset Family SATA AHCI Controller i w zdarzeniach takie zapisy są.

[quote]Device PCIVEN_8086&DEV_43D2&SUBSYS_B0051458&REV_113&11583659&0&B8 was configured.

Driver Name: mshdc.inf
Class Guid: {4d36e96a-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Driver Date: 06/21/2006
Driver Version: 10.0.22000.1
Driver Provider: Microsoft
Driver Section: msahci_Inst
Driver Rank: 0xFF2005
Matching Device Id: PCICC_010601
Outranked Drivers:
Device Updated: false
Parent Device: ACPIPNP0A08�
[/quote]

kontroler miejsca magazynowania:

Device ROOTSPACEPORT�000 was configured.

Driver Name: spaceport.inf
Class Guid: {4d36e97b-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Driver Date: 06/21/2006
Driver Version: 10.0.22000.1
Driver Provider: Microsoft
Driver Section: Spaceport_Install
Driver Rank: 0xFF0000
Matching Device Id: RootSpaceport
Outranked Drivers:
Device Updated: false
Parent Device: HTREEROOT�

controler nvme Express

Device PCIVEN_126F&DEV_2263&SUBSYS_2263126F&REV_034&2ab19414&0&00E4 was configured.

Driver Name: stornvme.inf
Class Guid: {4d36e97b-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Driver Date: 06/21/2006
Driver Version: 10.0.22000.1
Driver Provider: Microsoft
Driver Section: Stornvme_Inst
Driver Rank: 0xFF2006
Matching Device Id: PCICC_010802
Outranked Drivers:
Device Updated: false
Parent Device: PCIVEN_8086&DEV_43BC&SUBSYS_50011458&REV_113&11583659&0&E4

stacje dysków dysk HDD hitahi

Device SCSIDisk&Ven_ATA&Prod_Hitachi_HDS721054&5d48514&0&000200 was configured.

Driver Name: disk.inf
Class Guid: {4d36e967-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Driver Date: 06/21/2006
Driver Version: 10.0.22000.1
Driver Provider: Microsoft
Driver Section: disk_install.NT
Driver Rank: 0xFF0005
Matching Device Id: GenDisk
Outranked Drivers:
Device Updated: false
Parent Device: PCIVEN_8086&DEV_43D2&SUBSYS_B0051458&REV_113&11583659&0&B8

Dysk toshiba HDD

Device SCSIDisk&Ven_ATA&Prod_TOSHIBA_HDWD1204&5d48514&0&000300 was configured.

Driver Name: disk.inf
Class Guid: {4d36e967-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Driver Date: 06/21/2006
Driver Version: 10.0.22000.1
Driver Provider: Microsoft
Driver Section: disk_install.NT
Driver Rank: 0xFF0005
Matching Device Id: GenDisk
Outranked Drivers:
Device Updated: false
Parent Device: PCIVEN_8086&DEV_43D2&SUBSYS_B0051458&REV_113&11583659&0&B8

dysk systemowy SSD NVME Pcie

Device SCSIDisk&Ven_NVMe&Prod_SSDPR-PX500-512-5&4bba818&0&000000 was configured.

Driver Name: disk.inf
Class Guid: {4d36e967-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Driver Date: 06/21/2006
Driver Version: 10.0.22000.1
Driver Provider: Microsoft
Driver Section: disk_install.NT
Driver Rank: 0xFF0007
Matching Device Id: GenDisk
Outranked Drivers:
Device Updated: false
Parent Device: PCIVEN_126F&DEV_2263&SUBSYS_2263126F&REV_034&2ab19414&0&00E4

screeny:

Opisz problem krótko i zwięźle. Tego co napisałeś nikt nie jest w stanie przeczytać…

https://blog.pcrisk.com/windows/12822-clock-watchdog-timeout

Czytaj.

komputer nie zawsze uruchamia się prawidłowo podczas wczytywania wywwala ekran śmierci. dzieje też też tak że nagle wywala BDS podczas przeglądania stron www czy słuchania muzyki.

test pamieci Ram nie wykazał problemów.

screen:

Radzę dokonać ponownej instalacji systemu i uważnie wybrać (wskazać) dysk i partycję systemową na tym dysku „nvme”. Warto przed tym odłączyć fizyczne dyski niesystemowe (o ile są?) od płyty głównej. Instalacja stanie się prosta i jednoznaczna na właściwym dysku i na partycji C.
Po zainstalowaniu systemu można spokojnie podłączyć z powrotem pozostałe dyski.

jak instalowalem windows 11 na pc to byl podpięty tylko dysk nvme. a pozniej tak jak piszesz podlaczylem dwa dyski HDD

A jednak gdzieś został popełniony błąd podczas instalacji lub uruchamiania systemu po podłączeniu pozostałych dysków.
Należało podczas wyboru partycji w instalatorze usunąć je całkowicie z okna tabelki tak, aby na całym dysku „nvme” widniał napis „obszar nieprzydzielony” po czym kliknąć w tym oknie przycisk „Dalej”, nie tworząc „ręcznie” żadnych partycji. Instalator utworzył by je samodzielnie i kontynuował instalację aż do końca.
PS. A może, po podłączeniu dysku 2 TB, Twój system startuje właśnie z tego dysku (czyli z E, jeśli pozostał na nim sprawny system operacyjny), a nie z dysku „nvme” (czyli C). Odłącz ten dysk 2 TB na czas prób.

dokladnie tak zostalo zrobione jak mowisz widniał napis obszar nieprzydzielony po czym kliknąłem dalej dodatkowo to albo jest problem z procesorem albo płytą lipton i VBT oraz black uważają że dyski są ok podeslalem im info z crystal. odłącalem dyski talerzowe i dzieje się to samo.

a co do liter dysków to miałem kiedyś taki przypadek chyba w xp albo win że z pod biosu bylo widać inne literki dysków niż po uruchomieniu windowsa.

  1. X: nie jest dyskiem na którym chcesz przeprowadzić chkdsk. Jest to partycja ze środowiskiem naprawczym windows.

  2. Problemy z niebieskimi ekranami mogą wynikać z:
    a. Usterek sprzętowych procesora i/lub pamięci RAM.
    b. Niestabilnej pracy podzespołów spowodowanej przetaktowaniem, nadmiernym podwyższeniem lub obniżeniem napięcia pracy.
    c. Niestabilnym działaniem jednego/wielu sterowników zainstalowanych w systemie.

  3. Dane smart nie wskazują na awarię.

czyli sprawdzać wszystko po koleji do skutku wczoraj odpiąłem MSI RTX 3060 Ti i jak by mniej tych awari dzis ani razu nie wywalił sie system i odpalał normalnie. jeszcze po oberwuje go jutro a pozniej podłacze Geforca i sie zobaczy.

Chyba znalazlem winowajce niebieskich ekranów śmierci windowsa to wadliwy sterownik od plyty glownej gigabajta.

Cytat
na zagranicznej stronie znalazlem cos takiego oby to było to

Cześć wszystkim.

Wysłałem zgłoszenie do działu pomocy technicznej Gigabyte w związku z tym problemem, ale czekając na odpowiedź od nich (co czasami zajmuje trochę czasu), pomyślałem, że opublikuję tutaj, aby zobaczyć, co wszyscy macie do powiedzenia (a może i wy” też to widziałem).

Mam Windowsa 10 od ponad trzech lat (dla mnie był to system stabilny). Mój obecny system na zamówienie (z płytą główną Aorus Gaming 8) mam od prawie półtora roku. Pewnego dnia miałem dwie awarie systemu, gdy mój system był bezczynny; dał mi BSOD, zrestartował, a później następnego dnia.

Jeśli jesteś obecny przed monitorem podczas BSOD, czasami możesz złapać, co mówi, że to powoduje; ponadto tworzy te Mini-zrzuty, a ja mam ten program, który pozwala zobaczyć wyniki niebieskiego ekranu i co może go powodować.

W obu czasach BSOD element, który pojawił się jako winowajca, został wymieniony jako „gdrv.sys”. Nie wiedziałem, co to jest, więc poszukałem w sieci; już pierwszy wynik mówił tak:

„ Plik gdrv.sys jest plikiem sterownika powiązanym z płytą główną i kartami graficznymi Gigabyte. Plik wykonuje proces znany jako Gigabyte Tools. Plik wydaje się powodować BSOD i awarie systemu, co zgłaszali niektórzy klienci ”.
GDRV.SYS - www.reviversoft.com/processes/gdrv.sys

Artykuł twierdzi, że gdrv.sys jest powiązany z Gigabyte Tools, ale nie mam zainstalowanego Gigabyte Tools jako programu na moim komputerze; wszystko, co mam, to APP Center z RGB Fusion, które kontroluje podświetlony schemat kolorów mojej płyty głównej.

W niektórych innych wynikach wyszukiwania gdrv.sys niektórzy ludzie próbowali zmienić nazwę tego pliku, aby uniknąć i złagodzić BSOD, ale następnym razem, gdy zamkną, a następnie uruchomią komputer, plik gdrv.sys zostanie ponownie -Utworzony. Jeden z innych wyników wyszukiwania na forum Gigabyte mówi, że może to spowodować przetaktowanie, ale ja nie przetaktowuję.

Cóż, czy ktoś ma jakieś pomysły lub wkład, podczas gdy czekam na odpowiedź od wsparcia technicznego Gigabyte?

Dzięki za wszelkie informacje,
Pez

Cytat

Z reguły gdy mamy bsod to o ile tak to ustawiliśmy, tworzy nam się coś takiego jak plik dmp który z reguły znajduje się tu: C:\Windows\Minidump. Wtedy wystarczy posłużyć się aplikacją BlueScreenView by móc zorientować się co go spowodowało.
P.S. Aby taki plik powstał Windows musi posiadać plik stronicowania.

Podsyłam pliki minidump prosze o sprawdzenie ja sie na tym nie znam nie wiem czego szukać . Download files - Filemail

Dump File : 101821-8500-01.dmp

Crash Time : 18.10.2021 11:22:47

Bug Check String : CACHE_MANAGER

Bug Check Code : 0x00000034

Parameter 1 : 00000000`00000775

Parameter 2 : ffffffff`c0000420

Parameter 3 : 00000000`00000000

Parameter 4 : 00000000`00000000

Caused By Driver : ntoskrnl.exe

Caused By Address : ntoskrnl.exe+412b70

File Description :

Product Name :

Company :

File Version :

Processor : x64

Crash Address : ntoskrnl.exe+412b70

Stack Address 1 :

Stack Address 2 :

Stack Address 3 :

Computer Name :

Full Path : C:\Windows\Minidump\101821-8500-01.dmp

Processors Count : 16

Major Version : 15

Minor Version : 22000

Dump File Size : 1 798 668

Dump File Time : 18.10.2021 11:24:03

No ■■■■ za chwile dostanę kolejnego bana bo powiem co myślę.
Błagam wytłumaczcie mu co temu screenowi brakuje


Ja wysiadam.

:frowning: nie wiem nie znam się na tym zresztą nie każdy musi się znać pierwszy raz też za pewne nie umiałeś tylko ktoś ci wytłumaczył.