Mam wielką prośbę,potrzebna mi pomoc w złożeniu komputera bez monitora do grafiki 3D i animacji. Koszt 2500 do 3000 zł.Zależy mi na bardzo dobrym procesorze tz. żeby był szybki i wydajny, do renderu obrazów 3D. Nie znam się na tym zupełnie więc będę wdzięczna niezmiernie za udzielone informacje
W zasadzie komputer do renderingu jaki by nie był zawsze będzie za wolny. Więc można składając wszystko brać z górnej półki, bo wszystko ma znaczenie do szybkości renderingu. Czyli Procesor jak najwięcej rdzeni, ram jak najwięcej (przy założeniu, że będzie system 64 bit), szybka karta graficzna z dużą ilością ramu, szybki i duży dysk na plik wymiany i to wszystko na solidnej podstawie czyli płycie głównej.
Tylko jeśli chodzi o kartę graficzną to radziłbym coś z rodziny nVidia Quadro. Oczywiście jeśli chcesz żeby komputer służył tylko do renderingu 3D. Bo na takiej karcie nie pograsz w gry. Ale jeśli to ma być wydajny komputer do renderu 3D to zdecydowanie Quadro zamiast zwykłej klienckiej karty graficznej, bo przy redneringu nawet najwydajniejsza karta do gier za dużo nie zdziała
Osobiście nie miałem styczności z tą kartą więc nie chce Cie wprowadzić przypadkiem w błąd. Teoretycznie ta karta powinna być lepsza niż klienckie karty graficzne w podobnym przedziale cenowym chociaż nie ma ona jakiś super mocnych podzespołów. Trzeba by poszukać o niej jakiś opinii jeszcze. Wydaje mi się, że na początek nie powinna być zła.
Przy takim budżecie szkoda zawracać sobie głowy Quadro. Chyba że Cię stać i masz te 3000 na samą kartę, a i tak jej właściwości są dyskusyjne. Karty nie wspomagają w ogóle renderingu. Kupuje się “zwykłe”, takie na ile kogoś stać aby powstał rozsądny zestaw.
Na początek: mocny procesor, pamięć min 4 gb, może jakiś RAID 0 z 2 małych dysków (lub później SSD?) i duży na “magazyn”, system 64 bit, obudowa z dobrą wentylacją. Jak masz kompa w pokoju pomyśl o dużym cichym chłodzeniu proca - coby nie wył przez całą noc
A co konkretnie chcesz renderować na tym komputerze?
Bo obecnie istnieje możliwość wykonywania niektórych algorytmów śledzenia promieni na GPU. Jeżeli potrzebujesz renderować sceny wymagające sporego realizmu to warto się zastanowić nad wykorzystaniem Pathtracingu przez GPGPU. Ale na razie to tylko nowinka
Jeżeli chcesz korzystać ze standardowych rozwiązań typu mental ray, vray, i inne popularne biasowe silniki to trzeba zainwestować przede wszystkim w mocny procesor (i7, AMD Phenom X6), oraz sporo pamięci RAM (8GB minimum), karta graficzna nie ma żadnego znaczenia w przypadku typowych rendererów. Karta zintegrowana z płytą w tym przypadku powinna wystarczyć.
Jeżeli oprócz renderowania chcesz jeszcze coś na tym komputerze modelować w 3ds, mayi, blenderze itd. to niestety ale musisz także zainwestować w kartę graficzną przynajmniej typu Geforce GTS250\Radeon 5750.
Pomocy w wyborze podzespołów do komputera przeznaczonego do obróbki grafiki powinnaś szukać na portalach o tej tematyce, np Max3d.pl