Dzień dobry. Jestem tu nowa i chciałabym prosić o pomoc/radę/podpowiedzi, czy zestaw, który sobie na razie wirtualnie dobrałam byłby dobry do tworzenia grafiki. Może ujmę to w szablonie, aby było łatwiej:
- Budżet: +/- 4000-4500zł
- Zastosowanie komputera: (głównie Photoshop fotomanipulacje, ale hobbystycznie, nie jestem zawodowym grafikiem i raczej nie będę tworzyć w 3ds max, jak Tomek Bagiński. Poza tym obróbka/retusz zdjęć, czasem testowanie różnych OS w wirtualnej maszynie, przeglądanie neta, poczty)
- Kiedy zamierzam kupić komputer? (Po nowym 2019 roku)
- Których części potrzebuję? (Wszystkiego - “budka”, monitor, zasilacz itd. Drukarki mam, system też, myszkę i klawiaturę sobie załatwię sama wybiorę i zakupię)
- Czy będę podkręcać sprzęt? (Nie znam się na tym. Jestem “tylko” kobietą ale nie wykluczam, że kiedyś zleciłabym wymianę podzespołów, jak RAM, dysków - byłoby to nawet po latach wręcz wskazane!)
- Specjalne wymagania: (Zależałoby mi, aby budka była raczej midi/mini coś w stylu Fractal, a nie taka kobyła, jak z lat 90-tych i żeby komputer chodził szybko. Dodatkowo na chwilę obecną w moim lapku mam problem z kartą graficzną tego typu, że przy pracy z Photoshopem pluje o brak akceleracji sprzętowej, więc też nie bardzo wiem, w jaką kartę zainwestować zważając na moje potrzeby)
- Czy posiadam jakieś części z poprzedniego komputera? (Raczej nie, bo mam tylko laptopa)
- Własna propozycja zestawu: Po przeczytaniu bardzo wielu materiałów w Sieci stworzyłam coś takiego https://www.x-kom.pl/lista/x02k3wzha Trochę mi ten budżet przekroczyło, ale nie wiem, jak to skomponować.