Komputer "muli", a IE wiesza pocztę. Nieznany stan systemu

Witam raz jeszcze :slight_smile:

Ponieważ całkiem niedawno miałam przejścia z własnym komputerem, postanowiłam zająć się innym sprzętem, który wygląda podejrzanie, choć całkiem niewinnie.

Niby wszystko jest w porządku - ale: komputer włącza się bardzo wolno, IE po zalogowaniu na pocztę np. onetu - zawiesza się przy próbie odczytania wiadomości, dodatkowo od ponad 2 lat nie ma ochrony antywirusowej, nigdy nie był niczym skanowany, więc w sumie nie wiadomo co w nim siedzi.

Bardzo proszę o pomoc w sprawdzeniu stanu systemu :slight_smile:

Log OTL: http://www.wklej.org/id/883955/

Extras: http://www.wklej.org/id/883959/

W raporcie OTL widać że jest zainstalowany Eset. Czy on nie działa? Czy to jakaś pozostałość?

Hm… zainstalowany jest, tylko przy włączeniu pokazuje komunikat ze skończyła się licencja i komputer jest bez ochrony? Coś w tym stylu. Informatyk, który na początku instalował system po zakupie, wgrał antywirusa, a potem nikt się nim już nie interesował - ani nie aktualizował, ani nie skanował systemu, wydaje mi się, że nie był w ogóle używany.

Aha. W takim razie proszę przez Panel sterowania aplet Dodaj usuń programy odinstalować Eseta i pokaż po tym nowy raport OTL.txt Czyli uruchom OTL klikasz Skanuj i prezentujesz raport na forum. Sprawdź jak działa system po odinstalowaniu Eseta.

Odinstalowany. Różnica? Na pewno szybciej się włącza, nie trzeba czekać 4 min.

OTL: http://www.wklej.org/id/884202/

Usuń ręcznie folder C:\Documents and Settings\All Users\Dane aplikacji\ ESET

Problem jest tutaj, wynika on z nie najlepszego oprogramowania HP

Start - Uruchom - wpisujesz services.msc i Enter dwuklik w usługę HP CUE DeviceDiscovery zatrzymaj ją przyciskiem, Typ startowy przestaw na Wyłączony Restart komputera i zobacz jak się uruchamia.

Zrobione. Został jeszcze folder Eset w Program Files - usunąć?

Po restarcie - śmiga jak błyskawica :slight_smile:

Tak oczywiście.

Teraz oprogramowanie ochronne, możesz zainstalować to samo jak na Twoim komputerze (Avast http://www.dobreprogramy.pl/avast-Free- … 13266.html i Comodo firewall http://www.dobreprogramy.pl/Comodo-Pers … 20399.html Sprawdź jak działa system. Jeśli działa dobrze to użyj Securitycheck, uaktualnij to co wskaże program analiza-dezynfekcja-zestaw-narzedzi-nieingerencyjnych-t485632.html#p3080641

No to się narobiło…

Folder Eset usunięty.

Avast i Comodo Firewall zainstalowane - bez wpływu na jakość pracy systemu, więc nie ma potrzeby szukać innego połączenia.

Skan SecurityCheck wykrył troche staroci:

  • IE 7 - zaktualizowana do IE 8 dla XP,

  • Mozilla - została zdezinstalowana,

  • Java 6 - odistalowana i zaktualizowana do Java 7,

  • Adobe 9.2 - odinstalowany i zaktualizowany do Adobe 11

Więc oczywiście SecurityCheck wygląda następująco:

Adobe 11 umarł w butach. Ok - dezinstalując usunełam wersje 9.2 i Adobe Dictionary (?) czy jakoś tak - niestety zapomnialam usunąć pozostałego folderu w Program Files - w każdym razie lekka powtórka z rozrywki.

Znów odinstalować Adobe 11?

Avast wykonał pełne skanowanie systemu. Znalazł 10 zarażonych plików - głównie przez Java Agent. Dodałam do kwarantanny, restart systemu, ponowne pełne skanowanie i rezultat -> http://www.wklej.org/id/884593/

Pozatym te sterowniki HP - zaczęło mnie atakować jakąś instalacją “HP SolutionCenter”. Wyskakuje przy włączeniu komputera, przy włączeniu drukarki i w ogóle średnio co jakieś 15 min. Kiedyś też wyskakiwało, jednak nie z taką częstotliwością. Nie wiem w sumie co to jest, czy to potrzebne, jak sprawdziłam czy mogę odinstalować - wyskoczyło mi ostrzeżenie, że to może uszkodzić działanie drukarki więc zostawiłam.

Ach i jeszcze jedna sprawa - Avast oprócz tych 10 zarażonych plików, na koniec pierwszego skanowania wykrył całą masę jakiś błędów hm… coś w stylu “archiwum zablokowane hasłem”, nie wiem o co chodzi i niestety lokalizacji tego nie spisałam :?

Przepraszam, nazbierało się

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Jeśli Adobe 11 po instalacji nie działa to odinstaluj go ale jeśli działa to nie ma takiej potrzeby. Jeśli chodzi tylko o usunięcie folderu z Program Files to wejdź w folder Program Files\Adobe i zobacz czy są tam dwa foldery jak np na zdjęciu

adobe.gif

jeśli tak usuń folder Reader9

Przeczyść system oraz rejestr CCleaner

Na liście zainstalowanych programów jest

Czy nie chodzi czasem o aktualizacje oprogramowania? http://h30434.www3.hp.com/t5/Printer-Al … d-p/789511 Spróbuj zainstalować zobaczymy co się stanie.

To jest OK.

Prawie dobrze. Chodzi mi o to, że pomimo dezinstalacji 9 i akutalizacji do 11 SecurityCheck w ogóle nie widzi żadnego Adobe (mimo iż sam Adobe działa). Folder usunięty, rzeczywiście wisiały sobie dwa, jak na Twoim screenie. Znalazłam jeszcze jeden folder z Adobe C:\Documents and Settings\All Users\Dane Aplikacji\Adobe\Reader\9.2 i toto ma ponad 140MB i… rozumiem do usunięcia?

System przeczyszczony, CCleaner usunął naprawdę dużo niepotrzebnych rzeczy.

Nie wiem jak Ty to robisz :slight_smile: Masz rację, oczywiście -> Solution Center po akutalizacji z 10.0 na 13.0 przestało wyskakiwać. Po restarcie wszystko wygląda ok.

Swoją drogą akutalizacji urządzenia wielofunkcyjnego też trzeba pilnować? Heh starasznie dużo tego, kiedyś używanie komputera było prostsze.

Wykonać jeszcze pełne skanowanie Avastem? Czy nie ma potrzeby?

Może tak być, ale jeśli chcesz to będziemy usuwać wszystko od Adobe - podam jak. Po tym zainstalujesz ponownie Adobe Readera11.

Usuń ten folder i sprawdź jak działa Adobe Reader11. Jeśli coś będzie nie tak, po prostu odinstaluj go przez Panel sterowania - Aplet Dodaj Usuń programy Przeczyść system oraz rejestr CCleanerem i zainstaluj ponownie. Jeśli działa to nic nie rób.

Tak, ale teraz jest ciekawiej. :slight_smile:

Dla pewności tak.

Chciałabym :slight_smile: Tylko nie wiem ile zdążymy zrobić - bo jutro wracam do siebie i przyjadę do domu dopiero na święta - więc pewnie ten ostatni etap (usuwanie i ponowna instalacja) zrobiłabym koło świąt, z powodu braku dostępu do komputera mamy. Nie jest to jakoś szczególnie skomplikowane? Tylko musisz mi powiedzieć co usunąć :slight_smile:

Hm… ja żartuje, że jestem analogowa, nie cyfrowa - nie mam fb, długo sie przyzwyczajałam do win7, no i nadal używam IE - a ostatnio dowiedziałam się, że to przeżytek.

Pełne skanowanie nic nie wykryło.

Tym się nie przejmuj. Zrobisz to kiedy wrócisz.

Sprawdź w Panelu sterowania - Dodaj usuń programy czy nie ma

jeśli jest odinstaluj go.

Odinstaluj Adobe Readera11 przez Panel Sterowania - Aplet Dodaj usuń programy.

Następnie użyj Adobe Reader and Acrobat Cleaner Tool for Windows http://labs.adobe.com/downloads/acrobatcleaner.html

Pobierz SystemLook (SystemLook) http://jpshortstuff.247fixes.com/SystemLook.html Wklej do niego

Klikasz Look pokaż log na forum. Zobaczymy co jeszcze zostało do usunięcia i gdzie.

Zrobione.

Log SystemLook: http://www.wklej.org/id/886502/

Usuń ręcznie foldery

Przeczyść system oraz rejestr CCleaner

Zainstaluj ponownie Adobe Reader11

Jeśli wszystko działa to tyle z mojej strony.

Dzięki za szybką odpowiedź :slight_smile:

Zdążyłam zrobić jeszcze przed wyjazdem. Wszystko działa!

Dzięki serdeczne za pomoc :slight_smile:

Na koniec jeszcze mam tylko pytanie apropo Avasta - na jeden adres email mogą być zarejestrowane 2 antywirusy?

Tak, spokojnie tylko musisz się połązcyć z tak zwanym kontem avasta. Potem wszystko OK :razz:

To dobrze :slight_smile: Dzięki za informacje :slight_smile: