Komputer nie może znaleźć dysku zewnętrznego

Posiadam dysk zewnętrzny WD ELEMENTS DESKTOP 1,5TB 3,5’’

Do tej pory działał bez zarzutu. Kilka dni temu podczas kopiowania danych na dysk zawiesił mi się komputer i musiałam go zresetować. System Windows 7 Ultimate 32bit. Od tamtej pory nie mogę używać dysku. Wyświetla się jako podłączony, pokazuje go w panelu zarządzania dyskami, ale nie pokazują zawartości, tego ile jest na nim miejsca zajętego i wolnego. Przy próbie sformatowania komputer wyświetla komunikat że nie był w stanie wykonać zadania. Przy próbie jakiegokolwiek innego użycia pojawia się informacja, że nie może znaleźć elementu. dysk wykazuje oznaki działania tzn. buczy i świecą się światełka. Kabelek USB jest sprawny - działa z innymi dyskami. Po podłączeniu do innego komputera efekt jest taki sam. Nie znam się na komputerach i dlatego zwracam się z prośbą czy ktoś mógłby mi pomóc samodzielnie coś z tym zrobić czy musze szukać jakiegoś specjalisty?

Pobierz CrystalDiskInfo portable, wypakuj i uruchom, zmień ustawienia (Funkcje, Advanced Feature, Wartość Raw i ustaw 10 [DEC]), wybierz dysk przenośny, zrób zrzut ekranu (rozciągnij okno programu by było widać wszystkie parametry), umieść np. na http://postimage.org/ i podaj link na forum.

Miałem to samo. Okazało się że dysk posiadał Bad Sectory i musiałem go odzyskiwać. Polecam program Recuva.

Początkowo program nie widział dysku, po ponownym uruchomieniu komputera pokazał taki odczyt: image.jpg  potem wyłączyłam i włączyłam jeszcze raz program pokazał inny odczyt: image.jpg a dysk zaczął działać. Wcześniej gdy próbowałam włączyć komendę chkdsk G: /r w cmd pojawiał się komunikat: image.jpg teraz komenda zadziałała i po skanowaniu pokazał się odczyt: image.jpg . Co powinnam jeszcze zrobić żeby poprawić jego stan i zapobiec podobnym sytuacją w przyszłości?

Hej,

Generalnie dysk złom - z taką ilością bad sektorów nie nadaje się na nic. Jeśli masz na niego gwarancję, czym prędzej oddaj dysk.

Pozdrawiam,