Komputer nie widzi dysku zewnętrznego

Witam, właśnie zakupiłam sobie dysk zewnętrzny LG 320GB 2.5". Do dysku jest dołączony kabel z dwiema końcówkami usb. U mojej siostry na komputerze normalnie widzi go jako przenośny dysk. Ja niestety mam trochę starszy sprzęt i wyczytałam że to może być problem ze zbyt małym napięciem w usb. Czy da się jakoś zwiększyć to napięcie??? Pomocy bo jestem trochę zielona w tym temacie :frowning:

Jaki masz sprzęt? jaki system? Czy na kompie masz zainstalowane sterowniki USB 2.0?

Zazwyczaj wystarcza podłączyć dysk pod USB z tyłu obudowy a nie z przodu. Gniazdo z przodu posiada przewód wpinany w płytę główną dodatkowo zwiększający całkowitą odległość od dysku do płyty.

Można też spróbować podłączyć dysk na innym to znaczy krótszym bądź o większym przekroju kablu.

Szczerze mówiąc nie wiem dokładnie jaki mam sprzęt. System to xp. Mam nowego pendriva usb 2.0 i śmiga bez problemu. Dysk podłączyłam na krótki kabel (był dołączony do dysku) do dwóch wejść usb z tyłu komputera (z przodu nie mam wejść :slight_smile: )

Czy po podłączeniu dysku komputer wykrywa nowo podłączone urządzenie ? START - PANEL STEROWANIA -MENADŻER URZĄDZEŃ - zobacz czy nie ma tam znaków zapytania lub wykrzykników ,podobnie zrób w : URZĄDZENIA SYSTEMOWE - znajdziesz je w Menadżerze Urządzeń na samym dole…

Nigdzie go nie widać, komputer nie reaguje na niego w żaden sposób. Wszystkie inne sprzęty które podłączam do usb działają świetnie. Na dysku zapala się niebieska dioda i coś cichutko pyka (zresztą u siostry działa bez zarzutu) :frowning:

Dodane 04.06.2010 (Pt) 11:58

Witam ponownie.

Wiem już na czym polega problem. Dysk rzeczywiście dostaje za mało prądu. Znajomy doradził mi podłączyć zasilacz usb do jednego gniazdka. Komputer od razu zauważył dysk i wszystko wydawało się w porządku.

Jednak napięcie jest nadal za małe i co chwile dysk się “rozłącza”. I znowu mam pytanie. Jak zwiększyć to napięcie? Czy są jakieś “mocniejsze” zasilacze? a może huby aktywne?