Komputer nie widzi HDD, CD, Nagrywarki :(

Witam chcialam sie zapytac co moze byc przyczyna ze moj komputer przestal cokolwiek widziec co podpiete do ide. Caly czas bylo wszystko w porzadku i pewnego razu nie uruchomil mi sie komputer. Po pomownym restarcie zauwazylam ze nie widzi pod testem pamieci zadnych urzadzen ani HDD ani cd. Dysk sie kreci, wymienilam tasmy na nowe i dalej nic :frowning: Prosze o jakas rade i pozdrawiam.

Hmm, nie znam się ale to już coś: Może coś na płycie głównej strzeliło?

no tez tak myslalam ale gdyby cos sie zepsulo to powinno cos smiedziec bo przewaznie elektronika jak sie pali to smrod w calym mieszkaniu…

Złączono Posty : 16.01.2007 (Wto) 14:48

sprawdzialm tez dysk na innym komuterze i dziala tak samo cd rom wiec albo plyta albo jakies ustawinia w biosie ??? bo jedynie co mi przychodzi do glowy to ze w miedzyczasie zrobilam w biosie load optimized defaults

Kij wie…Podaj jaka karta i zasilacz.

najprawdopodobniej masz w biosie ustawione wyszukiwanie dyskow na none, jak masz dyski na ide to wejdz w zakladke standard CMOS features i w miejscu:

primary master

primary slave

secondary master

secondary slave

ustaw na auto(klawisze pageup, pagedown, ewentualnie enter i wybierasz “auto” z listy), zapisz ustawienia i powinno dzialac

daj znac czy dziala

aha podaj model plyty glownej i rodzaj biosu

wszytskie te ustawienia mam na auto. jezeli chodzi o zasilacz to mam Rubikon model 200*1 natomiast plyta i bios to nie wiem gdzie sprawdzic. wiem ze procesor 1,6 GHz amd, 256 ram, grafika geforce 54mb tv out. Juz prawie jestem pewna ze to plyta sztrzelila bo przelozylam hdd, cd do 2 komputera i dziala normalnie.

Witam

Jaki komunikat się wyświetla?

Sprawdź stan kondensatorów na płycie: czy nie są wybrzuszone, itp. Przełóż taśmę od dysku do drugiego portu ide, napędu nie musisz podłączać i spróbuj włączyć komputer.

też tak kiedyś miałem… zobacz czy nie masz ubrudzonej pamięci RAM… jeśli tak to wytrzyj jakąś szmatką

Djablo