Komputer nie wykrywa karty dźwiękowej

WItam,

już kiedyś pisałam na forum o moim problemie z dzwiękiem, który zaczął się od tego że w winampie wyskakiwał bład z directsound, przeinstalowywalam sterowniki kilkakrotnie i dzwiek raz byl, raz go nie bylo, pewnego dnia gdy dzwiek byl, zaczelo cos trzeszczec w glosnikach i nagle przestal dzialac na amen. Przeinstalowalam system myslac ze cos to da i znowu nic, a teraz dodatakowo komputer nie wykrywa mi karty dzwiekowej. Dzisiaj rozkrecilam komputer (stacjonarny) myslac, ze moze jakis kabelek sie wypiał, ale karta jest zintegrowana i kabelki od niej nie odchodza, oczyscilam z kurzu ale nadal nie dziala.

Sprawdzalam w BIOSIE i karte graficzna mam na AUTO wiec jest ok. Nie wiem co robic, czy to mozliwe ze karta graficzna mogla sie zepsuc? Prosze o jakies rady, dodam ze jestem zielona co do komputerow wiec nie piszcie skrotami.

System: Windows XP

Karta dźwiękowa: nie wiem bo nie wykrywa, ale instalowalam Realteak do niej.

Typ procesora AMD Athlon 64, 1800 MHz (9 x 200) 3000+

Nazwa płyty głównej Gigabyte GA-K8NF-9 (3 PCI, 2 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394)

Mikroukład płyty głównej nVIDIA nForce4-4X, AMD Hammer

Witam,juz sam nie wiem o czym Ty piszesz:P Raz piszesz o dźwięku,karcie “dźwiękowej” a raz o karcie graficznej :shock:

Domyślam się więc że chodzi o dźwięk. Tak mogła się zepsuć ale z drugiej strony myśle że mogłaś nie zainstalować sterowników od płyty głównej i to jest ten Twój problem. Instalacja systemu>później instalacja sterowników do płyty głównej(chipsetu)> na końcu reszta(karta graficzna i takie tam). inaczej nie da rady.

Następna sprawa,jezeli to nic nie da to zostaje jedynie taka opcja http://allegro.pl/karta-dzwiekowa-muzyc … 38589.html (wkładasz to do wejścia PCI w środku komputera)