Komputer po uderzeniu dlugo sie wlacza :/

Witam, wczoraj mojej siostry syn z calej sily kopnal w komputer(tylko chwile na niego nie patrzalem :/) przez co pojawil sie niebieski ekran z bledem(niestety nie pamietam co tam bylo napisane :/). Po zresetowaniu komputer zaczal sie wlaczac straszliwie dlugo(podczas ladowania tego pasku z logiem Windows xP). Jak juz sie wlaczyl to nie chcial sie zalogowac na moje konto. Wyswietlalo sie, ze nie moze znalezc plikow lokalnych. Nie chce mi sie robic formata, mam duzo waznych plikow. Mam nadzieje, ze mi pomozecie. Pod spodem log z HijackThis.

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 18:13:05, on 2009-01-18

Platform: Windows XP Dodatek SP3 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v7.00 SP2 (7.00.6000.16762)

Boot mode: Normal


Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\Program Files\iolo\common\lib\ioloServiceManager.exe

C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe

C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

C:\WINDOWS\System32\PAStiSvc.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiapsrv.exe

C:\WINDOWS\system32\RunDLL32.exe

C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE

C:\Program Files\Winamp\winampa.exe

C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP PrecisionScan\PrecisionScan\HPLamp.exe

C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe

C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqSTE08.exe

C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

C:\Program Files\Opera\Opera.exe

C:\Program Files\Programy\HijackThis\HijackThis.exe


R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = 

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = 

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = 

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=74005

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = 

R3 - Default URLSearchHook is missing

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0 CE\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: flashget urlcatch - {2F364306-AA45-47B5-9F9D-39A8B94E7EF7} - C:\Program Files\Gry\flashget\jccatch.dll

O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\ssv.dll

O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll

O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Program Files\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll

O2 - BHO: FlashGet GetFlash Class - {F156768E-81EF-470C-9057-481BA8380DBA} - C:\Program Files\Gry\flashget\getflash.dll

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install

O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RunDLL32.exe NvMCTray.dll,NvTaskbarInit

O4 - HKLM\..\Run: [SkyTel] SkyTel.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NeroCheck.exe

O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Program Files\Winamp\winampa.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [HP Lamp] C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP PrecisionScan\PrecisionScan\HPLamp.exe

O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'USŁUGA LOKALNA')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'USŁUGA SIECIOWA')

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')

O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe

O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\INetRepl.dll

O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\INetRepl.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Utwórz łącze Ulubione dla urządzenia przenośnego... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\INetRepl.dll

O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL

O9 - Extra button: FlashGet - {D6E814A0-E0C5-11d4-8D29-0050BA6940E3} - C:\Program Files\Gry\flashget\FlashGet.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: FlashGet - {D6E814A0-E0C5-11d4-8D29-0050BA6940E3} - C:\Program Files\Gry\flashget\FlashGet.exe

O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O15 - Trusted Zone: http://www.pandasecurity.com

O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204

O23 - Service: ##Id_String1.6844F930_1628_4223_B5CC_5BB94B879762## (Bonjour Service) - Apple Computer, Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe

O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Acresso Software Inc. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe

O23 - Service: iolo FileInfoList Service (ioloFileInfoList) - Unknown owner - C:\Program Files\iolo\common\lib\ioloServiceManager.exe

O23 - Service: iolo System Service (ioloSystemService) - Unknown owner - C:\Program Files\iolo\common\lib\ioloServiceManager.exe

O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe

O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

O23 - Service: STI Simulator - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\PAStiSvc.exe


--

End of file - 6494 bytes

Czekam na szybka odpowiedz.

Raczej sprawdź wszystkie podłączenia w komputerze (w środku).

Podaj odczyt danych SMART dysku z programu HD Tune, zakładka Health.

Przeskanuj także dysk na bad sektory (zakładka Error Scan).

I na wszelki wypadek zacznij robić backup :slight_smile:

W srodku juz sprawdzalem niejednokrotnie, ale wszystko wyglada ok…

Zakladka Health:

zdjecie1es1.jpg

w567.png

W tym momencie skanuje :confused:

Kiedys juz tak mialem, ale minelo po formacie komputera :confused:

Prawdopodobnie dysk uszkodzony. One są bardzo wrażliwe na wstrząsy podczas odczytu i zapisu.

Jeśli tak, raczej nie nadaje się już do użytku, chociaż powinien dalej działać - system oznaczy uszkodzone sektory i nie będzie z nich korzystać.

A może tylko nastąpił błąd zapisu a nie fizyczne uderzenie głowicy.

Najlepiej zgrać potrzebne pliki zanim całkiem padnie (np. uruchomienie z płyty z linuksem i przekopiowanie plików na dysk USB/pendriva).

Robienie kopii zapasowych naprawdę nie boli. Wystarczy raz na tydzień uruchomić program i zgrać pliki użytkowników na drugi dysk lub dysk USB. Program może też automatycznie się uruchamiać, ale nie zaleca się trzymać dysku z kopiami w tym samym komputerze, choć w domu ujdzie.

Dyski USB 3,5 cala 500GB z zasilaniem z gniazdka kosztują od ok. 200-250zł, w tej samej cenie można też kupić 2,5 cala 160-250GB które nie wymagają zasilania.

Nośniki elektroniczne (dyski, dyskietki, pendrivy, płyty cd/dvd) są bardzo podatne na uszkodzenia. Trzymanie gdzieś kopii ważnych plików to nie objaw paranoi, lecz rozsądku. To nie kwestia jakiegoś wyjątkowego pecha, dysk MUSI wcześniej czy później paść, większość użytkowników komputerów to przeżyło, a resztę to wkrótce czeka. Takie są realia.

A sprobować podłączyć dysk twardy pod inny komputer :?:

Tzn. nawet format nie pomoze? :confused:

Jak narazie skan jest taki:

zdjecie1ai8.jpg

w566.png

To normalne ze tak dlugo to trwa?

@UP

Nie probowalem…

Nie jest to raczej wszystko dobrze. Zakończ na chwilkę, wejdź do menedżera urządzeń i odinstaluj kanał IDE ATA/ATAPI do którego podłączony jest dysk. Włącz komputer na nowo.

Rozpocznij na nowo skanowanie, ale odznacz opcję quick scan.

Skad moge wiedziec ktory kanal odpowiada mojemu dyskowi?

Zapewne jest to kanał podstawowy ale możesz śmiało odinstalować wszystkie kanały IDE (nie kontrolery).

Odinstalowalem wszystkie kanaly i wszystko wrocilo do normy… Tego sie wogole nie spodziewalem… No ale wazne ze dziala. Dzieki za szybka pomoc :smiley:

Wykonaj skanowanie powierzchni, gdyż dysk mógł ulec awarii.

Log czysty.

Dla pewności przeskanuj programem MHDD

zdjecie1oq6.jpg

w565.png

Chyba nie jest az tak zle?

oski225 , niby nie, ale już jeden bad sektor jest…

Serwis jak jest gwarancja… jeszcze spróbuj LowFormat, ale nie wiem szczerze czy to coś pomoże…