Komputer pracuje, lecz na ekranie nic się nie pojawia!

Witam, kupiłem dziś komputer, próbuje go włączyć- działa, ale na ekranie nic się nie pojawia, miga tylko dioda od monitora.

Specyfikacja komputera:

Płyta główna: AMD 760 G

Procesor: AMD FX- 4100

Karta Graficzna: ATI RADEON HD6790

Zasilacz: 500 W ATX

Bardzo proszę o pomoc!

Wszystkie kable prawidłowo podpiętę?

Podłącz inny monitor, jeśli działa to monitor, a jeśli nie to grafa lub kabel?

Jakie wejście D-Sub, DisplayPort czy HDMI?

Nie mam innego monitora więc nie mogę sprawdzić, jak podłącze stary komputer to monitor działa. Kable podpięte dobrze, tak sądze. Nie wiem co to za wejscie- jak to sprawdzić?

Dodane 16.02.2012 (Cz) 19:58

W specyfikacji komputera jest napisane złącze HDMI.

Podaj markę płyty gł.Miałem identyczny przypadek z AMD FX6100 na płycie gigabyte 870,rozwiązaniem była aktualizacja biosu aby obsługiwała fxy.Podejrzewam że masz to samo.

MSI AMD 760 G, to co w takim razie powinienem zrobić?

Jeżeli to jest ta płyta to ona wcale nie obsługuje fxów. http://pl.msi.com/product/mb/760GM-P33. … CPUSupport

Tak, to jest ta płyta. Nadal nie wiem w czym tkwi problem…?

Dodane 16.02.2012 (Cz) 21:53

Mała poprawka moja płyta to MSI 760 GM-P23.

Napisałeś że procesor to amd fx 4100 a ta płyta nie obsługuje tych procesorów,tylko athlony i phenomy.Płyta główna nie widzi procesora i dlatego karta nie przesyła obrazu.Kto ci dobierał podzespoły do PC-TA?

http://pl.msi.com/product/mb/760GM-P23- … CPUSupport tutaj jest ta płyta.

Facet z salonu mi wszystko dobierał, ja nie specjalnie znam się na tym!

A no to inna niż podałeś wcześniej.To powinieneś zanieść go do niego żeby zrobił upgrade biosu do najnowszej wersji. http://pl.msi.com/product/mb/760GM-P23- … /?div=BIOS Wtedy płyta będzie widziała procka i wszystko będzie chodziło. Tu http://pl.msi.com/product/mb/760GM-P23- … CPUSupport masz obsługiwane procesory a na niebiesko biosy.Jak widzisz biosy do procesorów fx są inne jak np.do phenomów.

A da się to zrobić samemu? Czy raczej taki laik jak ja nie ma z tym szans?

W każdym razie dzięki wielkie za pomoc- obawiałem się, że sprzęt nie nadaje się.

Można samemu ale jak kupowałeś w salonie to do tego faceta zanieś i powiedz mu w czym problem.Raczej nie polecam laikom upgrade biosu.

Tak zrobie, jutro zadzwonie i zapytam. A możesz mi po krótce napisać jak to ma wyglądać? Nie mam teraz czym podjechać do niego, a to jest spory kawałek.

A masz drugi procesor? Żeby zaktualizować bios, musisz mieć proca, który jest obsłuiwany przez bios, ewentualnie programator dzięki któremu możnaby wyjąc kośc z biosem i wgrać za posednictwem programetora którego zgaduję, że nie masz. Lepiej nie aktualizować samemu biosu, bo jak wyłączą prąd uśmiercisz płytę i mało tego, że pożegnasz się z gwarancją, to jeszcze będziesz musuał oddać mobo do serwisu w celu zaprogramowania biosu przez programator i zapłacić za usługę, tak więc lepiej oddać tam gdzie składałeś kompa i niech zrobią Ci to w ramach reklamacji. Prawo konsumenckie stanowi, że w przypadku wadliwego towaru masz prawo domagać się bezpłatnej naprawy, wymiany na nowy, wolny od wad, albo zwrot kasy jeżeli naprawa ani wymiana jest niemożliwa, tak więc jeżeli zapłaciłeś za kompa, który nie działa, gościu ma psi obowiązek coś z tym fantem zrobić. W ogóle dziwię się, że gościu nawet kompa nie sprawdził czy jest sprawny. Tak na marginesie, gratuluję zakupu. Też ma tego proca co ty i jestem z niego zadowolony i w końcu uświadomiłem sobie co to znaczy mieć szybko działający komputer. Bardzo dużym moim zdaniem jego atutem jest to, że jeżeli jest mocno obciażony i zaczyna mu brakować mocy obliczeniowej, to wtedy sam z siebie podnosi sobie mnoznik przez co zwiększa się jego taktowanie, a co za tym idzie wzrasta jego wydajność.

Facet powiedział, że jest wszystko w porządku, ja sam nie miałem okazji przekonać się o tym, bo komputer był już gotowy. A co do reklamacji- sądze,że musi mi przyjać- sprzęt jest niesprawny. Dobrze to słyszeć, sam nie byłem pewien czy spełni moje oczekiwania, nie znam się więc zdałem się na innych. Dzięki za rade, nie będę ryzykował tej płyty.

Ma psi obowiązek przyjąć. Jak nie przyjmie, nie pierdziel się z nim - zażądaj uzasadnienia na piśmie powodu odmowy i zgłoś sprawę do Rzecznika Praw Konsumenta.

Mam nadzieje, że nie będę musiał się posuwać do takich kroków. Zresztą gwarancja wyraźnie daje mi prawo do reklamacji w takim przypadku. Mam nauczke- za każdym razem trzeba żądać sprawdzenia towaru w salonie. Teraz to zapewne odwlecze się w czasie.

Zapewne, bo serwis ma 2 tygodnie czasu na rozpatrzenie reklamiacji. Czasami nawet więcej. Na przykład jak reklamowałem dysk Samsunga w sklepie Proline w Katowicach, reklamacja została rozpatrzona łaskawie po miesiącu czasu! Co do sprawdzenia, też uważam, że popełniłeś błąd nie żądając uruchamiania tego kompa przy tobie.

Problem leżał w braku przejściówki DVI-I -> D-Sub. Teraz wszystko działa jak należy.