Komputer samoczynnie sie wyłącza

Witam.

Win XP SP3, GT 8600 2GB RAM

Czytałem wiele na temat problemu, który pojawił się także u mnie jednak nie wiem, który powód występuje w moim przypadku?!

Ostatnio PC nie był intensywnie eksploatowany (korzystałem z innego) Jeżeli nic poważnego na nim nie wykonuję wszystko jest OK. Jednak zauważyłem, że wcześniej chodził ciszej. Wyłącza mi się kiedy np. chcę za pomocą WinRAR’a zarchiwizować pliki. Wtedy komputer huczy jakbym grał kiedyś w grę o dość dużych wymaganiach przy temperaturze 30 stopni w pomieszczeniu.

Powody jakie doczytałem mogą być takie:

  1. coś z zasilaczem (pada)

  2. procesor się przegrzewa (nie instalowałem specjalnie dodatkowego softu aby to sprawdzić)

  3. karta graficzna (raczej nie sądzę, bo nie ma to nic wspólnego z np. WinRAREM)

  4. optymalizacja systemu (nie znam się - czyszczę często jedynie CCleaner’em)

Może ktoś mi doradzić i pomóc co mam sprawdzić, aby znaleźć powód? Najlepiej za pomocą aplikacji systemowych.

Sprawdzałem Wydajność (Wydajność i konserwacja>Narzędzia administracyjne>Monitor systemu) Wykres pokazuje ok. 20 przy normalnej pracy. Przy archiwizowaniu jeden wykres (bo są 2) podchodził pod 90, 95… czym bliżej końca tym bardziej się zwiększał.

Zacznij od sprawdzenia temperatur. Polecam program SpeedFan. http://www.dobreprogramy.pl/SpeedFan,Pr … 13166.html

Normalnie

schowek03k.jpg

Przy kompresowaniu

schowek04w.jpg

Teraz akurat mi się nie wyłącza …

procesor sie grzeje

jak dochodzi do ok.71 stopni to się automatycznie wyłączy zadziała zabezpieczenie termiczne procesora

Rozumiem że to co huczy w pudle to procesor czy zasilacz?

Co robić? Kiedyś nie miałem problemów. Czy to z powodu zużywania się materiału czy zapełnienia się dysku?

Kiedyś słyszałem ze należy co jakiś czas konserwować procesor tzn. usunąć i nałożyć nową pastę na rdzeń. Czy to pomoże?

To co huczy, to wentylator zamontowany na procesorze (z obrotów 2872 wskakuje na 3041).