Komputer się nie uruchamia po formacie, dziwne sygnały awaryjne biosu


(badi1992) #1

Witam,

Sprzedaje swój komputer stacjonarny, dziś znalazłem kupca ale powiedziałem mu, że wykonam formata i ponownie zainstaluje windowsa zeby nie było żadnych śmieci.

 

Niestety... był to ostatni format, podczas jednego z restartów kompa w trakcie instalacji systemu na monitorze nie pojawił się obraz a w dodatku zamiast jednego sygnału sygnalizującego, że wszystko jest ok, pojawiło sie w sumie 5 sygnałów - 1 długi, 3 krótkie, przerwa 5 sekund i 1 krótki. Od momentu włączenia do pierwszego sygnału mija 20-30 sekund.

 

Oczywiście wszystko w środku odpinałem i podłączałem ponownie, kombinowałem z kośćmi RAM no po porostu wszystko - składałem komputer od nowa wraz z czyszczeniem styków i ogólnie kurzu i nic....

 

Proszę pomóżcie mi  sad.png

 

Jeszcze podam specyfikację:

Płyta główna - Asus P5N-e SLI


(Montarowiec) #2

odłącz wszystkie urządzenia USB, i przełącz się na kartę zintegrowaną, wyjmując karte dedykowaną


(badi1992) #3

komputer nie ma karty zintegrowanej ;/ i obecnie jest do niego podłączony jedynie kabel zasilania oraz monitor - nadal brak obrazu i te same sygnały bios.


(system) #4

Błąd zasilania karty graficznej ze złącza pci-e

Brud, albo przekrzywiona karta nie styka (częste zjawisko w płytach asus jeśli wsadzi się kartę msi)


(Montarowiec) #5

a jak odłączysz tą dedykowaną, to?


(XMan) #6

jw

 

Jeszcze sprawdź reset BIOS-u przez wyciągnięcie bateryjki płyty głównej na pół godziny lub reset poprzez wczytanie fabrycznych (domyślnych) ustawień BIOS-u z poziomu BIOS-u

  • Load Optimized Defaults.

 

Zainstalowałeś ponownie Chipset?


(Montarowiec) #7

pół godziny? wystarczy chyba 10 minut, pamiętać trzeba, że podczas resetowania BIOS’u trzeba odłączyć komputer od prądu


(badi1992) #8

jak odłacze karte graficzna to sygnaly bios sa te same lecz pojawiaja sie one bardzo szybko - max 5 sekund po uruchomieniu komputera, a nie 20-30 jak z podlaczona karta,

 

@Wredotka - jak jak pisałem odpinałem ją już pare razy i nic, ciągle to samo ;/

 

Wyjmowałem bateryjke na około 10 minut, wyjme jeszcze raz na dłużej.


(Montarowiec) #9

wygląda na uszkodzenie karty graficznej, ale jeszcze trzeba sprawdzić zresetowanie BIOS’u


(system) #10

ooo nagle format uszkodził grafikę :stuck_out_tongue:

 

Dwa dni tamu naprawiałem komp z identyko objawami, tyle że tam nie było formatu ale co któryś restart wieszał się w taki sposób i z tymi sygnałami.

Czyszczenie złącza nie pomodło, ale pomogło delikatne przesunięcie na śrubakch mocowania karty do dołu. Dodatkowo sprawdź czy dokręcanie śrubek nie powoduje wysuwania się jednego końca karty ze slotu. 


(badi1992) #11

■■■■■■■… no wlasnie zanim wyjme baterie to kombinuje z ta karta, pod drugim zlaczem pci karta rowniez nie dziala… ;/

 

 

 

no właśnie ciagle mam to na uwadze aby równo i dobrze siedziała w slocie.


(Montarowiec) #12

karta graficzna była kiedyś czyszczona?


(system) #13

Niektóre płyty nie pozwalają dowolnie wybierać złącza, działa jak bios wykryje 2 karty.


(Montarowiec) #14

:diabel: format mógł uszkodzić, chodziło mi o to, że nie wysunęła by sie karta po formacie


(badi1992) #15

Karta nie była czyszczona ponieważ ma chlodzenie pasywne wiec nie musialem sie z tym meczyc :smiley: no jedynie 2-3 lata… no moze 4, byla wymieniana pasta termoprzewodzaca


(system) #16

Robiłeś już reset bios ? bo może mu się coś zrypało i weszły jakieś bzdurne ustawienia przetaktowania ?


(Montarowiec) #17

taaaa, oczywiście nowoczesny system już to widze


(badi1992) #18

Nadal źle, dodam jeszcze, że karta po takim niby uruchomieniu jest bardzo gorąca, tzn nie wiem czy tak powinno być ale jednak wole to napisać


(Montarowiec) #19

podłącz inną karte graficzną i sprawdź jak będzie, albo sprawdź kartę w innym komputerze


(badi1992) #20

no ja nie widze innego wyjscia jak tylko sprawdzic karte graficzna ;/ dzieki wszystkim za pomoc :stuck_out_tongue: piszcie ew jakbyscie jeszcze mieli jakies pomysly, ja na pewno napisze czy to wina karty graficznej :stuck_out_tongue: