Witam. Ostatnio kupiłem komputer który sam składałem. Wszystko jest poprawnie złożone ale komputer się nie włącza. Po naciśnięciu power ruszają wentylatory wszystkie poza tymi od karty graficznej, sama karta się świeci, są na niej wejścia 4x2 i 3x2. Kabel od zasilacza PCI E 3x2 i dodatkowy 1x2 podłączony jest do wejścia 4x2. Na płycie głównej świeci się dioda VGA a na monitorze wyświetla się " nie wykryto sygnału". Dodatkowo po krótkiej chwili od włączenia komputer piszczy 3 razy 1 długi i 2 krótkie. Proszę o pomoc bo mi ręce już opadają.
Mój zestaw to :
Płyta główna: MSI b450 gaming plus Max
Procesor: Ryzen 5 3600
Grafika: Sapphire RADEON RX 5700 XT PULSE
RAM: G.SKILL 2x8 GB 3200 Mhz
A dlaczego reszta nie jest podłączona?
Nie mam więcej kabli od zasilacza. Jest tylko ten jeden 3x2 i dodatkowy 1x2 który po dołączeniu wsadziłem do gniazda 4x2 A to 3x2 zostaje puste.
To teraz pytanie: co toza zasilacz, marka + moc poprosimy.
Zasilacz to Aerocool vs 600W. Jestem trochę zielony w tym temacie i dlatego zapytam. Czy muszą być oba podłączone 8pin i 6pin czy to opcjonalnie?
Karta która pobiera ponad 200W musi mieć podłączone dwa przewody zasilające.
Dodam jeszcze bo zapomniałem wcześniej że na początku podłączyłem odwrotnie kable tzn ten zasilający płytę główną (4+4 pin) wsadzilem do karty graficznej a od karty PCI E do zasilania płyty. Wtedy komputer przy włączeniu tylko mrugnal diodami i się nie włączał. Mogłem spalić kartę? Jeśli tak to czy świeciłby napis na niej ? Przy próbie włączenia bez karty jest taki sam problem. Kości ram były sprawdzane pojedynczo
A czy mogę podłączyć z tego samego kabla te 6 pin ? Mógłbym wpiąć się niżej i przedłużką podpiąć do karty?
Wsadziłem starą kartę graficzną i wszystko ruszyło, włączył się instalator systemu. Więc to nie wina płyty ale karty graficznej, tylko czy przez to że nie jest wystarczająco zasilana ( chodzi o to drugie gniazdo 6 pinowe że nie jest podłączone ) czy o to że mogłem ja spalić tym wcześniejszym złym podpięciem ?