Witam, jestem kompletnym laikiem, więc prosiłabym o udzielanie odpowiedzi na zasadzie “jak krowie na granicy”
Komputer strasznie mulił, wyskakiwały przeróżne błędy, więc pokusiłam się o formatowanie i ponowną instalację Windowsa (XP). Wszystko zostało zainstalowane bez najmniejszych problemów (m.in. karta sieciowa, graficzna, program antywirusowy) i… ku mojemu zdziwieniu komputer zaczął wariować.
Po pewnym czasie od włączenia (z tym bywa różnie, raz to jest 10 minut, raz 4h), komputer w pewnym momencie zawiesza się i sam się restartuje… Nie ma też żadnej reguły co do tego w jakich sytuacjach występuje dany problem - raz komputer zawiesza się samoczynnie bez uruchomionego internetu czy jakiegokolwiek programu, innym razem wystarczy, że wejdę na jakąś stronę internetową. Zdemontowałam obudowę, żaden z podzespołów nie wygląda na podejrzanie ciepły… Po zainstalowaniu Everest temperatura procesora oraz płyty głównej przy różnych pomiarach waha się w granicach 25-29 st. C, natomiast temperatura dysku osiągnęła maksymalnie 34 st.
Wartości napięć
Napięcie rdzenia procesora 2.30 V
+2.5 V 2.72 V
+3.3 V 3.33 V
+12 V 11.52 V
Debug Info F 85 FF FF
Debug Info T 210 00 16
Debug Info V 90 AA D0 FF B4 0C 39 (77)
Komputera używam od ponad 6 lat, nigdy nie występował taki problem, aż do nieszczęsnego formatowania (o ile to ma jakieś znaczenie :? ).
Z pozostałych danych jakie mogę podać…
Dodatek service pack systemu operacyjnego Dodatek Service Pack 2
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Właściwości płyty głównej
Producent Gigabyte Technology Co., Ltd.
Nazwa 945GZM-S2
Płyta główna
Typ procesora Intel® Celeron® CPU 420 @ 1.60GHz
Nazwa płyty głównej Nieznane
Mikroukład płyty głównej Intel Lakeport-G i945G
Pamięć fizyczna 2048 MB (DDR2 SDRAM)
Typ BIOS’u Award Modular (04/26/07)
Port komunikacyjny Port komunikacyjny (COM1)
Port komunikacyjny Port komunikacyjny (COM2)
Port komunikacyjny Port drukarki ECP (LPT1)
Ekran
Karta wideo ATI Radeon HD 2400 PRO (256 MB)