Komputer (stream-gry) 3,5-4k

Witam, jako iż doczekałem się światłowodów na swoim osiedlu chciałbym wreszcie kupić sobie odpowiedni do tego sprzęt, lecz jeśli chodzi o łączenie podzespołów itp. jestem laikiem.
Dlatego zwracam się do was z prośba o złożenie fajnego i perspektywicznego (na rozbudowę) sprzętu. Chodzi mi tutaj o sama skrzynkę resztę posiadam (monitor, klawe itd.)
Fundusz jaki jestem w stanie przeznaczyć
to od 3,5-4k.

Z góry wielkie dzięki
Pozdrawiam.

https://gamingsociety.pl/artykul/polecane-zestawy-komputerowe-maj-2018-3155?p=7 lub https://zalecane.pl/polecane-zestawy-komputerowe-maj-2018/?cn-reloaded=1 lub https://pclab.pl/art52777-18.html

Jak pod streaming to lepszym wyborem będzie Ryzen.

Obudowa to rzecz gustu, zawsze możesz dać co innego - moja propozycja ma zamontowane dwa wentylatory fabrycznie. Zasilacz mocny, ale jak planujesz rozbudowę to na pewno się nada - wymiana na GTX 1080, może nawet Ti czy mocniejszy procesor.

Zestaw na odblokowanym Intelu, ale jak pisałem Ryzen lepiej wypada w streamingu.

Ogólna wydajność jest na korzyść Intela, lecz jeżeli masz zamiar dużo streamować to 12 wątków w Ryzen lepiej się nada - z jakiegoś powodu streaming na Intelu potrafi szarpać albo widzom, albo graczowi (w zależności od ustawień).

Decyzja należy w sumie teraz do Ciebie. Ryzen wypada gorzej średnio o 10% w grach od Intela i nadaje się lepiej do streamingu. Intel da Ci więcej FPS, ale póki co zostaje temat lagów czy szarpania animacji przy streamingu. Są jakieś metody na przerzucanie obliczeń na GPU czy podpinaniu dodatkowych komputerów, które streamują, ale nie wiem czy gra jest warta świeczki. Zresztą przy tej karcie graficznej tak czy siak średni FPS będziesz miał w okolicach 60 FPS - zakładając wysokie ustawienia graficzne.

Nie pakuję Ci SSD, bo nie chcę ciąć niepotrzebnie na podzespołach, bo i tak nie wrzuciłem drogich części… Jeżeli go potrzebujesz to lepiej byś przeznaczył na niego osobną kwotę, poza budżetem.